کد خبر: 222768
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۸ ۱۲:۵۹:۰۰
| |

همزمان با سفر اسحاق جهانگیری به کرمانشاه؛

پنج هزار مسکن در مناطق زلزله زده بهره برداری می شود

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه اعلام کرد: معاون اول رییس‌جمهوری فردا پنج هزار مسکن بازسازی شده در مناطق زلزله زده این استان راه اندازی می کند.

پنج هزار مسکن در مناطق زلزله زده بهره برداری می شود
کد خبر: 222768
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۸ ۱۲:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا خواجه‌ای اعلام کرد: واحدهایی که اسحاق جهانگیری در سفر به کرمانشاه افتتاح خواهد کرد، شامل مسکن روستایی است که در زلزله آبان 96 به صورت کامل تخریب شده بود. در واقع از زمان وقوع زلزله تاکنون کار بازسازی بیش از 30 هزار و500 واحد آسیب دیده در استان کرمانشاه آغاز شده که از این تعداد بتن ریزی و فونداسیون 24 هزار واحد صورت گرفته است و تاکنون اسکلت 17هزار واحد برپا و 12 هزار و 900 واحد نیز مسقف شده اند.

خواجه‌ای با بیان اینکه در و پنجره 6 هزار و 600 واحد تاکنون نصب شده است، گفت: بنیاد مسکن پس از نصب در و پنجره، واحدها را به متقاضیان تحویل می دهد تا مراحل نازک کاری را خود انجام دهند.

وی تعداد واحدهای نیاز به تعمیر در مناطق زلزله زده را 60 هزار سازه عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون بازسازی 56 هزار واحد مسکونی آسیب دیده آغاز شده و 47 هزار مسکن نیز آماده سکونت شده است.

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش قیمت سیمان و فولاد در بازار اشاره و اعلام کرد: بنیاد مسکن به منظور جلوگیری از بروز مشکل در روند بازسازی مناطق زلزله زده، فولاد و سیمان ارزان قیمت در این مناطق توزیع می کند.


خواجه‌ای ادامه داد: از ابتدای آغاز روند بازسازی مناطق زلزله زده بنیاد مستضعفان برای بازسازی هر واحد زلزله زده هشت تن سیمان رایگان در اختیار زلزله زدگان قرار می دهد و اکنون نیز بنیاد مسکن سیمان های ارزان تر از قیمت بازار را در مناطق زلزله زده توزیع می کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها