کد خبر: 223089
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۷:۲۸:۰۰
| |

معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی اعلام کرد:

باهرگونه گران‌فروشی در بازار استان مرکزی قاطعانه برخورد می‌شود

معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: باهرگونه گران‌فروشی و افزایش غیرقانونی قیمت‌ها در بازار استان مرکزی قاطعانه برخورد می‌شود.

باهرگونه گران‌فروشی در بازار استان مرکزی قاطعانه برخورد می‌شود
کد خبر: 223089
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۷:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید فرخی معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی ظهر امروز در ستاد تنظیم بازار استان مرکزی اظهار داشت: قیمت تعیین شده برای شیر خام توسط ستاد تنظیم بازار کشور به مبلغ هزار و 570 تومان است و در این رابطه اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور لازم و ضروری بوده که البته در این راستا باید مکانیزم مناسبی تدوین شود.

وی افزود: به سبب نبود ابزار جلوگیری شیر تولیدی استان مرکزی توسط دامداران به استان‌های دیگر ارسال می‌شود که در این رابطه جهاد کشاورزی استان باید سازوکاری به منظور عرضه شیر تولیدی در داخل استان ایجاد کند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: باید بررسی لازم در رابطه با ابهامات موجود در مصوبه ستاد تنظیم بازار بررسی شود زیرا در حال حاضر هر لیتر شیر خام در استان مرکزی توسط دامداران بین هزار و 700 تا هزار و 800 تومان به فروش می‌رسد و نمی‌توان به راحتی مصوبه ستاد را اجرا کرد.

فرخی بیان کرد: به منظور اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار و فروش شیر با قیمت کمتر از بازار توسط دامدار باید یک راهکار مناسب تدوین تدوین شود این در حالی است که اگر در شرایط کنونی و با قیمت فعلی بازار مصوبه اجرایی شود هیچ شیری در استان عرضه نمی‌شود مگر اینکه بتوانیم از عضه شیر به سایر استان‌ها جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: تحلیل وضعیت موجود، تدوین مکانیزم اجرایی و برطرف کردن ابهامات در اجرای مصوبه با طرح سوال از ستاد کشوری باید انجام شود، برای اصلاح شرایط باید اصلاح قانون در صورت نیاز انجام شود زیرا ملاک ما اجرای قانون است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی عنوان کرد: در حال حاضر و در شرایط کنونی اجرا کردن برخی از آیین نامه‌ها دور از انتظار نیست و به منظور کنترل و نظارت هم راهی جز اجرای بخشنامه‌های فعلی وجود ندارد در نتیجه نباید تنها در بحث نظارت به سراغ اصناف به عنوان حلقه آخر عرضه رفت این در حالی است که کلید زنجیره عرضه باید از نقطه آغاز نظارت شود.

فرخی خاطرنشان کرد: برخی موارد از جمله دریافت ارز دولتی و عرضه اقلام و کالاها بانرخ ارز آزاد بی اعتمادی اجتماعی را ایجاد کرده که در این رابطه باید مشخص باشد که چه کسی با ارز دولتی چه اقلامی را وارد و به چه قیمتی وارد بازار کرده است .

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت مرغ و کمبود گوشت 35 هزار تومانی در بازار عرضه گوشت منجمد از فردا در تمامی نقاط استان مرکزی و تامین گوشت قرمز مورد نیاز مردم الزامی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی تصریح کرد: در شرایط کنونی باید نظارت‌ها بر بازار دقیق‌تر باشد زیرا شرایط با ماه‌های گذشته متفاوت شده و باید به سمت اجرای دستورالعمل‌ها پیش رفت و همچنین با توجه توجه به نزدیکی به بازار مدرسه باید از امروز به این موضوع هم اندیشید و در جلسه آینده هم گزارش از لوازم‌التحریر و کاغذ ارائه شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها