کد خبر: 225762
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۴:۲۶:۰۰
| |

رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین نیاز رانندگان وانت استان قزوین عنوان کرد:

عدالت در توزیع بار کامیون‌داران اجرا شود

رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین نیاز رانندگان وانت استان قزوین با بیان اینکه سال گذشته شاهد تضییع حقوق برخی از کامیون داران بودیم، گفت: آن طور که مد نظر رانندگان کامیون است عدالت در توزیع بار اتفاق نمی‌افتاد.

عدالت در توزیع بار کامیون‌داران اجرا شود
کد خبر: 225762
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۴:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اکبر سیارمه رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین در چهاردهمین جلسه کمسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون استان قزوین اظهار داشت: اتحادیه تعاونی‌های حمل و نقل استان قزوین تلاش کرده با بضاعت کم خود، در راستای اهداف متعالی گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولین کمیسون‌هایی که در اتاق تعاون استان تأسیس شد، کمسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت بود، افزود: بیشتر رانندگان قزوین قبل از اینکه تشکل های صنفی به وجود آید در دل تعاونی‌های حمل و نقل حضور داشتند این در حالی است که برخی بدون اینکه بخواهند مسائل ذی نفعان را در نظر نمی‌گیرند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین با بیان اینکه باید بررسی شود که آیا از زمانی که کمیسیون شکل گرفته موفق عمل کرده‌ایم یا خیر؟، گفت: پس از ناراحتی‌هایی که برای رانندگان به‌وجود آمد تعاونی‌ها توانستند سر‌افرازانه از این داستان بیرون آیند. رسالت اول این مجموعه خدمت رسانی به مردم بوده و دومین رسالت آن حفظ آبروی این کمیسیون است.

سیارمه در این جلسه با بیان اینکه ما عملکرد مالی خود را به کمیسیون اعلام می‌کنیم، تصریح کرد: برخی می‌خواهند از این فرصت‌ها استفاده کرده و خود را ذی‌صلاح‌تر از حد معمول معرفی کنند.

سید رضا محمدی رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین نیاز رانندگان وانت استان قزوین نیز در این نشست گفت: ایجاد هماهنگی بین متولیان امور حمل و نقل و نظارت روی تعاونی‌های فعال از جمله فعالیت‌هایی است که تا کنون انجام شده، کمیسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون استان قزوین جزء فعال ترین کمیسیون‌ها بوده و تا‌کنون فعالیت خوبی داشته است.

رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین نیاز رانندگان وانت استان قزوین با اشاره به اینکه در حوزه درونشهری تعداد زیادی متولی حمل و نقل وجود دارد، بیان کرد: مشکل بزرگ موجود در این میان دخالت حوزه درونشهری در حوزه برون شهری است که این امر نارضایتی بخش‌های فعال را درپی داشته است.

محمدی با بیان اینکه تعاونی‌های رانندگان وانت بار اقبالیه از حمایت کامل تعاونی های حمل و نقل برخوردار بودند، گفت: متاسفانه این حمایت رضایت مندی کامل رانندگان را در پی نداشته است.

رئیس هیئت مدیره تعاونی تامین نیاز رانندگان وانت استان قزوین با اشاره به مشکل دیگری که رانندگان با آن دسته و پنچه نرم می‌کنند، عنوان کرد: تفاوتی بین یک تعاونی که با افراد محدود اما اعضای صوری، مجوز فعالیت را از اداره تعاون گرفته‌ با تعاونی که به منظور در‌آمدزایی و خدمت‌رسانی عمومی تشکیل شده است، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه باید با ایجاد یک کارگروه تخصصی، یک مجموعه توانمند را تشکیل دهیم، خاطرنشان کرد: امکان ایجاد 3 تعاونی به صورت فراگیر وجود دارد اما به دلیل اینکه اعضا آگاهی کافی ندارند و یا تعامل به‌صورت مدون انجام نشده این امکان فراهم نشده است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی رانندگان استان قزوین تصریح کرد: در گذشته توزیع بار به کامیون‌داران با مکانیزم سنتی نوبت‌دهی می‌شد و مسئولان توزیع هزینه‌ای نیز از رانندگان دریافت می‌کردند که با مخالفت رانندگان و عدم پرداخت هزینه مصوب شد این نوبت دهی به صورت مکانیزه انجام شود.

وی ادامه داد: این سیستم فعلا کارایی کافی برای نوبت‌دهی را ندارد و مقرر شد تا زمانی که سیستم الکترونیکی فعال شود این برنامه به صورت سنتی پیش رود.

گروسی رئیس سازمان حمل و نقل همگانی اقبالیه نیز در این جلسه تصریح کرد: در شهر اقبالیه ملزم بودیم جهت ساماندهی وانت داران به مسئله بیمه رانندگان رسیدگی کنیم. در سال 95 بخش نامه ای صادر شد که اشخاصی که می‌خواهند به صورت شخصی خود را بیمه کنند از لیست حذف شده و تنها افرادی که به صورت گروهی ثبت نام بیمه ای دارند، نام آنها در لیست بیمه تامین اجتماعی باقی خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: امروز تعاونی‌ای مجوز دریافت می‌کند که علاوه بر بحث بیمه بتواند، حداقل امکانات و خدمات خودرویی را به رانندگان پرداخت کند.

رئیس سازمان حمل و نقل همگانی اقبالیه با بیان اینکه اگر این خدمت‌رسانی نباشد قطعا تنها جنبه درآمدزایی از رانندگان خواهد داشت و رانندگان را نسبت به تعاونی بد‌بین می‌کند تصریح کرد: اگر اشخاص درونی و بیرونی این توانایی را داشته باشند که شرکت تعاونی‌ را تاسیس کنند که خدمات به رانندگان ارائه دهد ما از آن حمایت می‌کنیم این در حالی است ما مرجع صادر‌کننده جواز نیستیم و تنها متولی ساماندهی حمل ونقل اقبالیه هستیم.

روح الله زارعی رئیس اتاق تعاون استان قزوین نیز گفت: کمیسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون استان قزوین تاکنون 14 جلسه در خصوص مسائل و مشکلات حمل و نقل برگزار کرده که خروجی‌های خوبی در زمینه حل مشکلات رانندگان وانت، تاکسی و کامیون داران استان قزوین داشته است.

نوری چگینی معاون عمرانی فرماندار قزوین با اشاره به اینکه این حوزه به‌دنبال خدمت‌رسانی به رانندگان و تعاونی‌هاست، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا خدماتی به رانندگان ارائه داده و در جهت رفع مشکلات آن‌ها گام برداریم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها