کد خبر: 229736
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ۱۰:۵۹:۰۰
| |

با حضور فرماندار شهرستان مرزی هیرمند؛

اولین درب بازارچه مرزی تخت عدالت ساخته و راه اندازی شد

فرماندار شهرستان مرزی هیرمند گفت: اولین درب بازارچه مرزی تخت عدالت بر روی دیوار امنیتی در مرز ایران و افغانستان (از مصوبات سفر وزیر کشور به سیستان و بلوچستان) ساخته و راه اندازی شد.

اولین درب بازارچه مرزی تخت عدالت ساخته و راه اندازی شد
کد خبر: 229736
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۰ ۱۰:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی پیری فرماندار شهرستان مرزی هیرمند اظهار داشت: تخریب بخشی از دیوار امنیتی ایجاد شده در محدوده مرزی ایران و افغانستان و ایجاد 2 درب 6 متری بر روی این دیوار در بازارچه مرزی تخت عدالت شهرستان هیرمند یکی از الزامات راه اندازی و فعالیت این بازارچه بود که ضرورت آن در سفر اخیر وزیر کشور به منطقه شمال سیستان و بلوچستان به تایید رسید.

فرماندار شهرستان هیرمند افزود: در جلسه شورای تامین استان سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، ایجاد این 2 درب بر روی دیوار امنیتی مرزی به تصویب رسید که اکنون یک درب نصب و راه اندازی شد. وزیر کشور به عنوان مسئول مستقیم مرز اجازه بهره برداری بیشتر از دیوار امنیتی مرزی در محدوده بازارچه تخت عدالت را نیز پیشنهاد کرد، اما از آنجایی که نیاز بازارچه با این 2 درب رفع می‌شود، به همین میزان اکتفا شد.


وی با بیان اینکه ایجاد درب دوم این بازارچه نیز در دست اقدام است، ادامه داد: برای ساخت و راه اندازی این بازارچه و تجهیزات و تاسیسات آن 850 میلیون تومان اعتبار از سوی استانداری و 450 میلیون تومان از محل اعتبارات شهرستانی تامین و پرداخت شده است. امکانات لازم برای آغاز فعالیت این بازارچه فراهم شده و حتی کالا هم در بازارچه موجود است، اما حفاری پیمانکار شهرداری در هفته گذشته منجر به تخریب بخشی از فیبر نوری گمرک در این بازارچه شد.

پیری با بیان اینکه هم اینک این مشکل برطرف شده است، گفت: گمرک برای شروع فعالیت در بازارچه مرزی تخت عدالت مشکلی ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها