کد خبر: 234170
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۰۶:۵۲:۰۰
| |

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان:

خط انتقال گاز شهرستان‌های بانه و سقز تقویت می‌شود

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: عملیات اتصال خط نهم سراسری 56 اینچ به خط 16 اینچ انتقال گاز در راستای تقویت فشار گاز شهرستان‌های سقز و بانه امشب آغاز می‌شود.

خط انتقال گاز شهرستان‌های بانه و سقز تقویت می‌شود
کد خبر: 234170
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۰۶:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان اظهارداشت: با توجه به آمادگی مدیریت منطقه هشت انتقال گاز در خصوص اتصال خط 56 اینچ به خط تغذیه 16 اینچ در ایستگاه ابراهیم آباد در راستای تقویت فشار گاز شهرستان های سقز و بانه و برای فراهم کردن شرایط فنی و ایمنی گازدار این خطوط باید خط 16 اینچ ابراهیم آباد تخلیه و این امر منجر به افت فشار گاز در شهرستان های سقز و بانه می شود.

وی در رابطه با قطع گاز احتمالی در این شهرستان ها افزود: برای جوشکاری و اتصال این دو خط و همچنین تعویض یک شاخه لوله 16 اینچ به منظور تعمیرات اساسی در محور روستای بله جر به شهرستان بانه، نیاز است گاز موجود در خطوط تخلیه شود و این امر باعث افت فشار گاز در شهرستان های سقز و بانه می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و منظمی که توسط مجریان پروژه صورت گرفته در وقت مقرر عملیات به اتمام برسد و گاز هیچکدام از مشترکین خانگی قطع نشود ولی باید برای شرایط احتمالی قطع گاز تمهیداتی اندیشده شود.

فعله گری یادآور شد: برای جلوگیری از قطع گاز احتمالی مشترکین خانگی، صنایع پر مصرف و جایگاه های CNG از مدار مصرف خارج می شوند و به نانوایی ها نیز ابلاغ شده که از سوخت دوم استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: آغاز این عملیات از ساعت 22 روز یکشنبه اول مهر ماه سال جاری بوده و به مدت 24 ساعت به طول خواهد انجامید.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان افزود: همچنین همزمان با عملیات اتصال خط نهم سراسری به خط 16اینچ انتقال گاز شهرستان های سقز و بانه، عملیات پیک رانی هوشمند و تعمیر خط انتقال حد فاصل بین شهرهای سقز و بانه صورت خواهد گرفت.

فعله گری در مورد ثمرات عبور خط نهم سراسری انتقال گاز از داخل استان کردستان اظهارداشت: این خط عمده و سایز بزرگ که قسمت عظیمی از آن از داخل استان کردستان عبور خواهد کرد دارای برکات پرشماری است که با اتصال خط نهم سراسری به خط انتقال گاز شهرستان سقز باعث تقویت گاز در شهرهای سقز، بانه و سردشت شده و در فصول سرد سال احتمال افت فشار گاز در این خطوط را رفع می کنند.

وی یادآور شد: با تقویت فشار گاز در این مناطق فرصت مطلوب و بسیار مساعدی برای توسعه صنایع تولیدی و تبدیلی در شهرهای سقز و بانه فراهم می شود و دیگر محدودیتی برای تامین گاز صنایع وجود نداشته و با تقویت و بسترسازی شبکه های گازرسانی زمینه توسعه و ایجاد اشتغال با گسترش صنایع فراهم می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها