کد خبر: 237913
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

مدیرکل گمرک استان زنجان:

گمرک برای صادرکنندگان بسته حمایتی دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: گمرک برای حمایت از صادرکنندگان، بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده است.

گمرک برای صادرکنندگان بسته حمایتی دارد
کد خبر: 237913
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۹ ۱۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید احمدی مدیرکل گمرک استان زنجان، در رابطه با حمایت از صادرکنندگان اعلام کرد: اداره‌کل گمرک استان زنجان به دنبال آن است که حداکثر تسهیلات را در اختیار صادرکنندگانی که کالاهای خود را از طریق این گمرک اظهار می‌کند، ارائه کند به طوری که گمرک زنجان در حوزه صادراتی، بسته‌های حمایتی دارد که این بسته ها در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد. همچنین گمرک خدمات شبانه‌روزی از جمله ارزیابی کالا در محل را به صادرکنندگان از گمرک زنجان، ارائه می‌کند.

این مسئول ادامه داد: گمرک متولی اصلی تجارت خارجی است که دو وظیفه مهم را در این راستا عهده‌دار است که این اقدامات تاثیر بسیاری بر شرکت‌های تجاری و واحدهای تولیدی دارد و تسهیل، روان‌سازی و شفاف‌سازی تجارت، دیگر وظیفه گمرک است که تاثیر بسیاری در رونق اقتصادی کشور و استان دارد.

وی با بیان اینکه گمرک در توسعه استان زنجان تاثیر به‌سزایی دارد، گفت: در استان زنجان اداره‌کل گمرک بیشتر با واحدهای تولیدی ارتباط دارد و تجارت استان اغلب با کشورهای همسایه از قبیل ترکیه است، به طوری که 60 درصد تجارت استان با این کشور انجام می‌شود، که تحریم‌ها نیز تاثیر چندانی بر آن نخواهد داشت.

احمدی گفت: در حال حاضر حدود 140 گمرک در کشور وجود دارد که خوشبختانه در گمرک استان زنجان قاچاق وجود ندارد و عمده واردات استان مواد اولیه و ماشین‌آلات است و از آنجایی که این گروه از کالاها تعرفه وارداتی پایینی دارد، ریسکی برای انجام قاچاق اتفاق نمی‌افتد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به عملکرد شش ماهه ابتدایی امسال، یادآور شد: صادرات 500 میلیون دلاری برای صادرات استان پیش‌بینی شده که در نیمه اول امسال بیش از 251 میلیون دلار صادرات از گمرک زنجان به ثبت رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در همه زمینه‌ها در گمرک استان رشد داشتیم و امیدواریم تا پایان سال این روند رو به رشد در استان ادامه داشته باشد، زیرا استان زنجان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی برای پیشرفت دارد که این مهم با همکاری رسانه‌ها و خود فعالین بخش خصوصی و تولید استان محقق می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها