کد خبر: 238084
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد:

ضرورت جلوگیری از هدررفت حتی یک ریال در کشور

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر جلوگیری از هدررفت یک ریال در کشور، خواستار سپردن کار به دست مدیران جهادی شد.

ضرورت جلوگیری از هدررفت حتی یک ریال در کشور
کد خبر: 238084
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۰ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در نماز سیاسی‌عبادی جمعه اراک تقوای الهی را به معنای پرهیز از کبر، کینه، خودخواهی و دوری از رذایل و مزین شدن به فضایل دانست و گفت: مرز جدایی انسان‌های باتقوا از بی‌تقوا خداشناسی، عفاف، کرامت نفس، آزادگی، قناعت و ... است.

وی با تاکید بر استفاده از تجربه موفق ملت‌ها بیان کرد: هنر انسان خردمند استفاده از تجربیات موفق دیگر ملت‌هاست، کشور پس از انقلاب اسلامی با دست خالی در مقابل صدام ایستاد و امروز شرایط کشور از سال 57 و 68 نیز بهتر است، امروز 35 میلیون تن تولید توسط پتروشیمی‌ها در کشور انجام می‌شود و ظرفیت‌هایی خوبی در اختیار است، اما متاسفانه درگیر تجمل‌گرایی که سمی مهلک است، شده‌ایم درحالی که باید زندگی توام با ساده‌زیستی را ساخت.

امام جمعه اراک با بیان اینکه امروز در یک پیچ‌تاریخی قرار گرفته‌ایم که با همت و جبران عقب‌ماندگی‌ها می‌توان از آن عبور کرد، افزود: می‌توان به دانش‌فنی و تکنولوژی و صنعت مجهز شد چراکه جوانان ما ظرفیت راه‌اندازی صنایع مختلف را دارند، نباید راه را بر خود بسته ببینیم و بن‌بست ایجاد کنیم بلکه می‌توان از این گردنه عبور کرد.

وی تصریح کرد: با همت، مدیریت درست و سپردن کار به مدیران جهادی می‌توان کشور را ساخت و به جای صادرات نفت صدها میلیون دلار صادرات غیرنفتی را رقم زد، یاس گناهی بزرگ است و نباید مایوس شد، ما امت انتظار هستیم و به انتظار دنیایی از عدالت نشسته‌ایم و با پناه بردن به خدا و اهل بیت و همت بلند می‌توانیم اتفاقات بزرگ را رقم زنیم.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به انتظارات از قوای سه‌گانه گفت: انتظار می‌رود دولت و مجلس امور کلان کشور را با جدیت دنبال کنند چراکه این قوا اساس کار در تخصیص ارز، منابع، واردات و صادرات و ... هستند و باید تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی عنوان کرد: امروز باید بانی شرایط تلخ کنونی در کشور را پیدا کرد و قوه‌قضاییه باید با جدیت به موضوع متحکران و ضایع‌کنندگان منابع ارزی و ریالی کشور برخورد کند، نباید اجازه از بین رفتن یک ریال را داد چراکه حقوق ملت است و تضییع‌کنندگان حقوق مردم باید مجازات و پاسخگو باشند چراکه به بیت‌المال آسیب زده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به روز کودک بر توجه به تربیت کودکان تاکید کرد و افزود: کودکان امروز شخصیت‌های والای آینده هستند و باید از امروز تربیت آنها مورد توجه قرار گیرد و در این راستا آموزش و پرورش، بهزیستی و رسانه و خانواده و دستگاه‌های مرتبط باید در تربیت، تغذیه، بهداشت و درمان کودکان باید تلاش کنند.

وی با اشاره به تصویب CFT بیان کرد: اگر این مصوبه پس از شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود قطعا در 2 مرحله هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌ها و همچنین در بخش مصلحت‌ها و عدم مصلحت‌های مجمع نیز بررسی و ارائه نظر خواهند شد.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره اربعین حسینی(ع) گفت: امید است که مردم استان در راهپیمایی اربعین حضوری پرشور داشته باشند و همچنین استان مرکزی به عنوان یکی از معابر عبوری زائران نیز با برپایی موکب‌ها آماده خدمات‌رسانی به مسافران باشد.

امام جمعه اراک در پایان به مناسبت‌های پیش‌رو همچون روز حافظ، شهادت سلمان فارسی، روز تربیت بدنی، سالگرد شهادت شهید شوشتری، شهادت امام حسن مجتبی(ع)، روز پست و تشییع پیکر شهید مرتضی کارچانی شهید مدافع وطن در روز گذشته در اراک اشاره کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها