کد خبر: 249801
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ۰۹:۴۱:۰۰
| |

دستکندهای "ترخوران" تفرش کاوش می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: طی تفاهم نامه مشترک فی‌مابین اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی و شهرداری تفرش، فاز اجرایی کاوش دستکندهای تاریخی محله ترخوران این شهر انجام می گیرد.

دستکندهای "ترخوران" تفرش کاوش می‌شوند
کد خبر: 249801
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ۰۹:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا ایزدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محله ترخوران یکی از دو محله اصلی شهر تفرش، دارای دستکندهای بی‌نظیری است که برای روشن شدن ساختار، تاریخ و کیفیت معماری‌شان می‌بایست کاوش‌های کارشناسی را تجربه کنند تا نه تنها از گزند زمانه در امان بمانند بلکه قسمت‌های تاریک تاریخی آنها نیز روشن شود.

وی افزود: طبق اطلاعات اولیه، این دستکندها متعلق به قرون متاخر اسلامی و دارای دالان ها و اتاق‌های تو در توست که در صورت عدم کاوش، نگهداری و اطلاع رسانی؛ شدیدا در دست تخریب های ناآگاهانه قرار خواهند گرفت چراکه هر گودبرداری شهری، پروژه های عمرانی و سیستم‌های فاضلاب شهری می‌تواند یک خطر جدی برای این دستکندها محسوب شود.

ایزدی در پایان گفت: با توجه به دغدغه شهرداری و شورای اسلامی تفرش و همینطور اهمیت فوق‌العاده این دستکندها برای میراث فرهنگی استان مرکزی، تفاهم‌نامه همکاری مشترکی بین این دو دستگاه به امضا رسید تا کاوش این آثار وارد فاز اجرایی شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها