کد خبر: 164959
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ ۱۳:۲۴:۰۰
| |

 سیدجواد هاشمی:

رونق اقتصادی با جذب سرمایه گذاری خارجی محقق می شود

سیدجواد هاشمی مشاور وزیر و مدیرکل استانهای وزارت امور اقتصادی و دارایی، تحقق رونق اقتصادی را در گرو جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: زمانی مشکل اقتصادی کشورها با حمله و استعمار بر یک کشور مرتفع می شد اما امروز این مساله با تقویت امنیت داخلی و خارجی ممکن می شود.

رونق اقتصادی با جذب سرمایه گذاری خارجی محقق می شود
کد خبر: 164959
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ ۱۳:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدجواد هاشمی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید امور اقتصادی و دارایی استان قزوین، با بیان اینکه هر کشوری اگر بتواند شرکت های بزرگ و بین المللی اقتصادی را جذب خود کند از نظر تهاجم نظامی نیز مصون خواهد ماند،افزود: امکان ندارد شرکت های چندملیتی به دلیل سرمایه گذاری های خود اجازه تهاجم را به سایر دولتمردان بدهند.


به گفته وی، این مساله برای کشور ما ضمن پرداختن به تقویت بنیه دفاعی کشور، می تواند کمک حال بزرگی در حوزه استقرار امنیت خارجی آن باشد.


هاشمی ادامه داد: در بخش امنیت داخلی نیز توجه به بورس بسیار حایز اهمیت بوده تا جایی که در بسیاری از کشورها از هر 2 تا سه نفر، یک تن آنها سهامدار بورس است و همین مساله می تواند جلوی بسیاری از ناهنجاری های اقتصادی از جمله اعتصابات، شورش ها و رکود تولید را بگیرد.


هاشمی، درآمدهای حاصل از توریسم در برخی کشورها را بالاتر از درآمدهای اوپک دانست و گفت: توجه به این مساله و رونق بخشیدن بورس به همراه جذب سرمایه گذاری های خارجی می تواند کشور ما را در رسیدن به اهداف اقتصادی خود، به خصوص رفع معضل بیکاری و تولید پایدار رهنمون سازد.


مدیرکل امور استانهای وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه بخش مهم و پررنگی از فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی به این وزارتخانه باز می گردد،ادامه داد: اگر می خواهیم به درآمدهایی غیر از نفت بیاندیشیم و از اقتصاد تک قطبی خارج شویم باید به سایر بخش های اقتصادی از جمله مالیات و سرمایه گذاری های خارجی توجه خاصی کنیم.


وی ادامه داد: سهم مالیات از بودجه عمومی برخی کشورها تا 85 درصد بوده در حالی که این میزان در کشور ما حدود 35 درصد از بودجه عمومی را به خود اختصاص داده است.


در این آیین ضمن قدردانی از خدمات سیدمحمدعلی قاسمی مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی استان قزوین، فرزین بهنامی فر به عنوان مدیرکل جدید این دستگاه معرفی شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها