کد خبر: 222818
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۸ ۱۵:۰۱:۰۰
| |

نائب رییس اتاق بازرگانى تهران مطرح کرد:

نظام قیمت گذارى اثر مطلوبى را در کشور ایجاد نکرده/ بهره گیری از بورس کالا راه قیمت گذاری واقعی

میر محمد صادقى اظهار داشت: قیمت‌گذاری دستوری، کاهش انگیزه تولید را در پی خواهد داشت از این رو استفاده از ظرفیت های بورس کالای ایران به منظور مبادلات کالاها آن هم در بستری شفاف و با نرخ های واقعی و نظارت شده به آرامش بازار در شرایط التهاب کنونی و حمایت از تولید کمک می کند

نظام قیمت گذارى اثر مطلوبى را در کشور ایجاد نکرده/ بهره گیری از بورس کالا راه قیمت گذاری واقعی
کد خبر: 222818
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۸ ۱۵:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علاء الدین میر محمد صادقى، نائب رییس اتاق بازرگانى تهران در مورد نظام قیمت گذاری کشور گفت: تاکنون نظام قیمت گذارى اثر مطلوبى را در کشور ایجاد نکرده و اقتصاد کشور را با مشکلاتی نیز مواجه کرده است.

وی عنوان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی شاهد گران‌فروشى هستیم. نبود شفافیت از اصلی‌ترین عوامل ایجاد پدیده های منفی اقتصادی است؛ از این رو دولت باید بر بازارها و رفتارها نظارت داشته باشد و استفاده از بازار سرمایه و بورس کالا در این زمینه راهگشا است.

این عضو هیات مدیره اتاق بازرگانى تهران اظهار داشت: همفکری با اتاق اصناف، اتاق بازرگانى، انجمن ها و تشکل هاى اقتصادى می تواند به دولت برای اتخاذ بهترین تصمیمات کمک کند.

میرمحمدصادقى گفت: اگر دولت بخواهد به صورت دستورى کالاها را قیمت گذاری کند، میان قیمت دولتی و نرخ های آزاد اختلاف ایجاد می شود، در نتیجه تنها تعیین منطقی قیمت ها با نظارت دولت و رسیدن مواد به دست تولیدکنندگان می تواند راهگشا باشد.

عضو هیات رییسه اتاق تهران با تاکید بر اینکه قیمت گذاری دستوری اثر نامطلوبی در راه تولید خواهد گذاشت، اظهار کرد: قیمت گذاری دستوری، کاهش انگیزه تولید را در پی خواهد داشت از این رو استفاده از ظرفیت های بورس کالای ایران به منظور مبادلات کالاها آن هم در بستری شفاف و با نرخ های واقعی و نظارت شده به آرامش بازار در شرایط التهاب کنونی و حمایت از تولید کمک می کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها