کد خبر: 223702
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۰۹:۳۳:۰۰
| |

رئیس اتحادیه باغداران تهران:

نوسان نهاده‌های کشاورزی عامل اصلی افزایش قیمت لیموترش/ جریمه قاچاق یک کیلو لیموترش فقط 10 هزار تومان

یک مقام مسئول گفت: با وجود افزایش دوبرابری نهاده‌های کشاورزی، تفاوت چندبرابری قیمت لیموترش نسبت به مدت مشابه سال قبل طبیعی است.

نوسان نهاده‌های کشاورزی عامل اصلی افزایش قیمت لیموترش/ جریمه قاچاق یک کیلو لیموترش فقط 10 هزار تومان
کد خبر: 223702
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۰۹:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران، درباره دلایل افزایش قیمت لیموترش در بازار،گفت: اگرچه برداشت لیموترش از دوماه قبل آغاز شده است، اما همزمان با اوج برداشت محصول از ماه آینده شاهد فراوانی و ارزان‌تر شدن لیموترش در بازار خواهیم بود.

وی افزود: سال گذشته قیمت محصولات باغی به دلیل فراوانی همانند 10 سال گذشته بود به طوریکه در برخی موارد جوابگوی هزینه‌های تولید و جمع‌آوری باغداران نبود که این نرخ نباید ملاک بازار باشد.

شادلو از تفاوت چندبرابری قیمت لیموترش نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار خبر داد و گفت: واقعیت امر آن است که با وجود افزایش حداقل دوبرابری نهاده‌های کشاورزی، نیروی انسانی، مکانیزاسیون، حمل و نقل و کاهش تولید ناشی از سرمازدگی بهاره در بخش باغبانی، قیمت محصولات باغی از جمله لیموترش در بازار چندان گران نشده است.

نایب رئیس اتحادیه باغداران درباره آخرین وضعیت توزیع لیموترش‌های قاچاق در بازار بیان کرد: ورود و توزیع محصولات قاچاق در بازار تهدید جدی برای تولید داخل به شمار می‌رود که به سبب ورود آفات و بیماری‌های مختلف دغدغه باغداران را به همراه داشته است و این درحالی است که تنها جریمه یک کیلو لیموترش 10 هزار تومان است.

به گفته وی، اگر در زمینه قاچاق برخورد جدی صورت گیرد، مشکل قاچاق تا حد زیادی مرتفع خواهد شد چرا که اگر خرده فروشی‌ها جرئت توزیع محصولات قاچاق را نداشته باشند، عمده فروش‌ها نمی‌توانند محصول قاچاق بیاورند.

وی در پایان تصریح کرد: برخی افراد با سوءاستفاده از شرایط کنونی اقتصاد در کنار بحث سرمازدگی بهاره قصد دارند بر نوسان قیمت‌ها دامن بزنند که انتظار می‌رود با مدیریت بازار داخل، آرامش بیشتری بر تنظیم بازار و نیاز سبد مصرفی خانوار حاکم شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها