کد خبر: 255174
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۱۸:۱۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اقتصادی/ ۷ دی‌ماه ۱۳۹۷

از توزیع کالاهای اساسی با نرخ ارز دولتی برای مقابله با رانتخواری تا کاهش بدهی خارجی ایران به 9.3 میلیارد دلار

توزیع کالاهای اساسی با نرخ ارز دولتی برای مقابله با رانتخواری، امیدواری روسیه به افزایش قیمت نفت، کاهش بدهی خارجی ایران به 9.3 میلیارد دلار در سال جاری و احتمال تمدید معافیت ترکیه برای ادامه خرید نفت ایران از جمله خبرهای اقتصادی امروز بودند.

از توزیع کالاهای اساسی با نرخ ارز دولتی برای مقابله با رانتخواری تا کاهش بدهی خارجی ایران به 9.3 میلیارد دلار
کد خبر: 255174
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۷ ۱۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| توزیع کالاهای اساسی با نرخ ارز دولتی برای مقابله با رانتخواری محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رانت 70 درصدی در توزیع کالاهای اساسی از طرح جدید مجلس برای تامین کالا با نرخ ارز دولتی خبر داد.

روسیه به افزایش قیمت نفت امیدوار است الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه با ابراز امیدواری نسبت به افزایش قیمت نفت در ماه‌های آینده اعلام کرد که توافق اوپک پلاس (اوپک و تولیدکنندگان نفت غیر عضو اوپک) از قیمت نفت در بازار جهانی حمایت می‌کند. نوواک همچنین گفته که اگر توافق اخیر به دست نمی‌آمد، بهای نفت در بازار جهانی به سطح پایین‌تری سقوط می‌کرد.

منطقه یک 22 میلیون! بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، میانگین قیمت مسکن در تهران در آذرماه امسال 9 میلیون و 550 هزار تومان بوده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته 91.8 درصد افزایش یافته است.

کاهش بدهی خارجی ایران به 9.3 میلیارد دلار در سال جاری بانک جهانی در گزارش جدید خود اعلام کرد بدهی خارجی ایران به 9.3 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت، هر چند که در مجموع، بررسی‌های بانک جهانی نشان ‌می‌دهد که سال سختی در انتظار اقتصاد ایران خواهد بود.

احتمال تمدید معافیت ترکیه برای ادامه خرید نفت ایران وزیر بازرگانی ترکیه اعلام کرد آنکارا انتظار دارد آمریکا معافیت از تحریم‌هایش در خصوص واردات نفت ایران را تمدید کند. در شرایط فعلی، معافیت موقتی به ترکیه اجازه داده خرید نفت از ایران را به مدت شش ماه ادامه دهد.

اجرای طرح‌های وزارت نیرو با مشارکت بخش خصوصی معاون وزیر نیرو از افزایش همکاری‌های بخش خصوصی در طرح‌های آب و برق خبر داد و گفت: بر اساس تبصره 19 قانون بودجه سال 1397، مدل مالی طرح‌های آب و برق و فاضلاب در کارگروه واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تصویب شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها