کد خبر: 258973
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۲:۴۰:۰۰
| |

بهمن آرمان در یادداشتی برای اعتمادآنلاین نوشت؛

بومی سازی صنعت فولاد؛ بایدها و نبایدها

بهمن آرمان اقتصاددان در یادداشتی نوشت: تکنولژی یک پدیده سیال است ومرتب در حال دگرگونی است دوران مهندسی معکوس وبومی سازی یا آنچه از آن در ادبیات اقتصادی وفنی با عنوانlocalazation نام برده می‌شود چند دهه است به سر آمده است امیدوارم مدیران فولادی ما منابع محدود مالی خود را در چاه ویل نریزند.

بومی سازی صنعت فولاد؛ بایدها و نبایدها
کد خبر: 258973
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بهمن آرمان طی یادداشتی در خصوص بومی سازی صنعت فولاد نوشت: مدتی است که بصورت تکراری وبدون در نظر گرفتن مبانی علمی وشعارگونه همه گویی از جایی دستور گرفته اند سخن از بومی سازی صنعت فولاد میکنند.


یکی از 3 نظریه پرداز علم اقتصاد که اندیشه او بر روی زندگی نوع بشر ودگرگونی بازتاب بسیاری داشته ریکاردو است او سخن ژرفی دارد:


کشورها باید درزمینه هایی که دارای مزایای نسبی هستند تولید خودرا متمرکز سازند .خود کفایی در همه زمینه ها جز فقر مطلق به‌ دنبال ندارد.


تکنولژی یک پدیده سیال است ومرتب در حال دگرگونی است دوران مهندسی معکوس وبومی سازی یا آنچه از آن در ادبیات اقتصادی وفنی با عنوان localazation نام برده می‌شود چند دهه است به سر آمده است امیدوارم مدیران فولادی ما منابع محدود مالی خود را در چاه ویل نریزند.


آمریکا بر این باور است که تنها تولید کننده تکنولژی نیست بلکه تولید علم Science میکند. در جهان امروز فقط کشورهای عضو گروهG7 تولید کننده تکنولژی هستند وحتی روسیه وچین هم چنین ادعایی ندارند .


دو کشور همسایه ما یعنی ترکیه وعربستان عضو 20 اقتصاد بزرگ جهان هستند ابعاد اقتصاد ایرا ن یک سوماین کشورهاست ولی به اندازه ما گنده گویی نمی‌کنند بیائید برای یک بار برای همیشه پیرو منطق باشیم .


اروپایی‌ها پس از آغاز جنگ افغانستان دریافتند که از نظر تکنولژی نظامی 20 سال از آمریکا عقب هستند کمیسیون ویژه‌ای در اتحادیه اروپا برای بررسی موضوع تشکیل شد نتیجه در 3 جمله خلاصه شد:

1- نرم افزار لازم را در اختیار نداریم


2- سخت افزار لازم را نداریم


3- منابع مالی کافی نداریم


بنابراین باید برتری آمریکا را همانگونه که در صنایع فضایی، دارو، شیمیایی و...پذیرفته ایم قبول کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها