کد خبر: 259678
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

با حضور وزیر راه صورت گرفت؛

بهره برداری از مرحله نخست شهرک حمل و نقل تهران

مرحله نخست شهرک حمل و نقل تهران واقع در جنوب شهرری روز پنجشنبه با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

بهره برداری از مرحله نخست شهرک حمل و نقل تهران
کد خبر: 259678
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۱۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شهرک حمل و نقل عمومی تهران از سال 1369 مجوز تاسیس دریافت کرده بود و در زمینی به مساحت 300 هکتار با 75 هکتار فضای سبز، مجتمع‌های رفاهی، فرهنگی، مراکز ورزشی، هتل، مهمانسرا، تعمیرگاه و محل‌های پارک طولانی‌مدت در فازهای شهرک حمل و نقل دیده شده است تا خانواده راننده‌ها هم امکان استفاده از تسهیلات این شهرک را داشته باشند.


بر اساس برنامه ریزی ها، این شهرک با 320 شرکت حمل و نقل راه‌ اندازی می ‌شود که اکنون در مرحله نخست 70 شرکت در شهرک حمل و نقل حضور خواهند داشت.


‌شهرک حمل و نقل تهران تاکنون با سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد ریال 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


ساماندهی موسسات و شرکت های حمل و نقل تهران، ایجاد ارتباط نزدیک بین رانندگان و موسسات حمل و نقل، کاهش آلودگی ناشی از عبور وسایل نقلیه در تهران، تسهیل و تسریع در امر جابه جایی، جلوگیری از ذخیره محموله های کارخانه ها و کاهش هزینه های انبارداری و نرخ خدمات حمل و نقل کالا از مزایای راه اندازی این شهرک حمل و نقل است.


با تکمیل شهرک حمل و نقل، به تدریج پایانه‌های بار و گاراژها از تهران خارج می‌شوند و امکان تبدیل فضای آن‌ها به مراکز فرهنگی، تفریحی و گردشگری وجود دارد.


وزیر راه و شهرسازی همچنین در آیینی پروژه تکمیل تقاطع غیر همسطح شهرک حمل و نقل را نیز افتتاح کرد.


عملیات اجرایی این طرح نیز با 80 میلیارد ریال اعتبار از سال 1396 آغاز شد و اکنون به بهره برداری رسید.


این تقاطع چهار کیلومتر طول و 12 متر عرض دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها