کد خبر: 265246
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۰۸:۵۸:۰۰
| |

مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور:

برای تامین بازار شب عید 40 هزار تن پرتقال ذخیره‌سازی شده است/ بیش از 500 هزار تن انواع میوه در انبارهای مازندران ذخیره شده است

مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور گفت: 30 هزار تن پرتقال شمال و 10 هزار تن پرتقال والنسیای جنوب به منظور ذخیره سازی برای ایام پایانی سال انبار شده است.

برای تامین بازار شب عید 40 هزار تن پرتقال ذخیره‌سازی شده است/ بیش از 500 هزار تن انواع میوه در انبارهای مازندران ذخیره شده است
کد خبر: 265246
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۰۸:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| صدرا علی‌اکبرخانی مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور در خصوص وضعیت بازار میوه برای شب عید گفت: کمبودی در بازار تامین میوه برای عید نوروز نداریم و بر اساس ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی ذخیره استراتژیک این محصولات در کمیته راهبردی تنظیم بازار کشور انجام شده است که بر این اساس 30 هزار تن پرتقال شمال و 10 هزار تن پرتقال والنسیای جنوب به منظور ذخیره سازی برای ایام پایانی سال انبار شده است.

وی افزود: از تاریخ 27 دی ماه کار حمل و توزیع به استان‌های دیگر آغاز شد و روزانه هزار تن بار به استان‌های مختلف ارسال می‌شود و مشکل حمل بار هم نداریم و به راحتی کار را انجام می‌دهیم.

علی‌اکبر‌خانی در ادامه تصریح کرد: حمل بار به آسانی انجام می‌شود و از کامیون‌های یخچال‌دار برای حمل میوه به انبارهای استانی استفاده می‌شود و از میوه تا رسیدن به مقصد به خوبی محافظت می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران کشور با اشاره به کاهش تولید مرکبات در سال 97 اذعان داشت: میزان مرکبات نسبت به سال گذشته 10درصد کاهش داشته اما با کمبودی در بازار مواجه نیستیم و در انبارهای مازندران بیش از 500 هزار تن میوه ذخیره شده است.

علی‌اکبرخانی در خصوص قیمت‌گذاری میوه شب عید گفت: قیمت‌گذاری میوه شب عید براساس ستاد تنظیم بازار هر استان و بضاعت مالی و ظرفیت استان‌ها در ایام پایانی سال اعمال خواهد شد و پس از بررسی و قیمت‌گذاری به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: ذخیره‌سازی در زمینه کیوی انجام نشده اما ذخیره‌سازی سیب توسط سازمان تعاونی روستایی انجام شده و در استان‌های مختلف در انبارها وجود دارد. تا این لحظه هیچ مشکلی در تامین میوه وجود نداشته و امیدواریم مشکلی به وجود نیاید.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها