کد خبر: 272793
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۱:۰۶:۱۷
| |

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای کشور:

میزان سرمایه‌گذاری ایران در صنعت هسته‌ای 6 میلیارد دلار است

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته‌ای کشور گفت: بسیاری از رسانه‌های معاند، با بزرگ نمایی هزینه ایران در صنعت هسته‌ای قصد سیاه نمایی دارند در حالی که بنا بر آمارهای موجود میزان سرمایه‌گذاری در این صنعت حدود 6 میلیارد دلار بوده است.

میزان سرمایه‌گذاری ایران در صنعت هسته‌ای 6 میلیارد دلار است
کد خبر: 272793
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۱:۰۶:۱۷

اعتمادآنلاین| علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته‌ای کشور در همایش سرآمدان فناوری و صنعت با اشاره به تبلیغات منفی رسانه‌های معاند از سرمایه‌گذاری ایران در صنعت هسته‌ای اظهار کرد: بسیاری از رسانه‌های معاند، با بزرگ نمایی هزینه ایران در صنعت هسته‌ای قصد سیاه نمایی و پیوند زدن مشکلات اقتصادی ایران به صنعت هسته‌ای را دارند در حالی که طی 30 سال اخیر بنا بر آمارهای موجود میزان سرمایه‌گذاری در صنعت هسته‌ای حدود 6 میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: تنها ارزش نیروگاه هسته‌ای بوشهر 5 میلیارد دلار است و توانایی تولید 7 میلیارد کیلووات برق در سال را دارد که با احتساب خرید هر کیلووات به قیمت نیم سنت و فروش آن به قیمت 9 سنت به کشورهای همسایه، 630 میلیون دلار معادل حدود 6 هزار میلیارد تومان درآمد زایی دارد.

رئیس سازمان انرژی هسته تصریح کرد: بودجه سالیانه انرژی هسته‌ای سالیانه حدود 200 میلیون دلار است.

«اکسیژن 18» برای کشور ارزآوری دارد


رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه سرآمدان فناوری و صنعت در جمع خبرنگاران، گفت: محصولاتی که در این نمایشگاه به نمایش در آمده‌ منحصر به فرد است.

صالحی با تأکید بر اینکه جوانان ما در صنعت هسته ای 4 سال کار کردند تا توانستند ماده گرانقیمتی تحت عنوان اکسیژن 18 را تولید کنند، تصریح کرد: این محصول می‌تواند برای کشور ارز آوری داشته باشد و ایران را در یک ماده استراتژیک خود کفا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها