کد خبر: 285902
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۲:۵۴:۰۰
| |

حجتی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تمهیدات دولت برای جبران خسارات کشاورزان مناطق سیل‌زده/ تا آخر سال بارش خواهیم داشت

محمود حجتی وزیر کشاورزی اعلام کرد: مصوبات ما در سال 98 متوجه مازندران و گلستان بود و امروز با توجه به خساراتی که در دیگر استان ها و خوزستان به‌وجود آمده مصوبات تکمیلی را داشتیم.

تمهیدات دولت برای جبران خسارات کشاورزان مناطق سیل‌زده/ تا آخر سال بارش خواهیم داشت
کد خبر: 285902
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۲:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود حجتی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: علیرغم خسارات ناشی از سیل، برکات این بارش‌ها هم زیاد بوده و ما تا آخر سال و سال آینده هم بارش خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها و افرادی در این سیل‌ دچار خسارت شدند اما دولت با توجه به اقتضائات خود برخود مناسبی داشته و ما امروز هم در هیات دولت درباره سیل و خسارت‌ها به خصوص در بخش کشاورزی مصوبات خوبی داشتیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مصوبات پیشین هیات دولت درخصوص جبران خسارات گفت: مصوبات ما در سال 98 متوجه مازندران و گلستان بود و امروز با توجه به خساراتی که در دیگر استان‌ها و خوزستان به‌وجود آمده مصوبات تکمیلی را داشتیم.

حجتی همچنین با اشاره به چگونگی تامین خسارات کشاورزان آسیب دیده در سیل اخیر، گفت: در این زمینه کمک‌های تسهیلاتی قرض الحسنه در بخش‌های مختلف را ابلاغ کردیم و جزئیات آن ابلاغ می‌شود و همه در جریان قرار می‌گیرند و ستاد حوادث استان‌ها هم مسئول هستند که به صورت تیمی در این موضوع عمل کنند که دستور العمل آن هم اعلام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برداشت گندم شروع شده و با توجه به بارندگی‌هایی که داشتیم وضعیت مراتع و باغ‌ها خوب است و امیدواریم علیرغم خسارات‌ها دچار کاهش تولید نشویم. به لطف خدا وضعیت مزارع ما خیلی خوب است و فکر می‌کنم تولیداتمان در این بخش بیش از نیازمان تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: اعتباراتی هم برای استان‌ها براساس میزان خساراتی که به آنها وارد شده در نظر گرفته شده که با توجه به مصوبات دولت، منابع در اختیار آنها قرار می‌گیرد و عملیاتی می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها