کد خبر: 288865
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۱:۲۶:۰۸
| |

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

تفکیک وزارت صمت در توزیع کالاهای اساسی خلل ایجاد می‌کند

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شرایط فعلی این نگرانی هستم که اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا شود، خلائی در بخش صادرات، واردات و توزیع کالاهای اساسی وزارتخانه بازرگانی تازه تاسیس شده ایجاد شود.

تفکیک وزارت صمت در توزیع کالاهای اساسی خلل ایجاد می‌کند
کد خبر: 288865
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۱:۲۶:۰۸

اعتمادآنلاین| حمید گرمابی درباره تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، گفت: این طرح در کمیسیون مصوب شده اما حتما باید در صحن مجلس نیز رای بیاورد. احتمال تصویب آن وجود دارد اما موافقان و مخالفان آن جدی هستند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، «بازرگانی و توزیع کالا» است و سال گذشته واردات و صادرات مشکلات زیادی داشت، عنوان کرد: زمانی که حجم کاری در این وزارتخانه را بررسی کردیم، به این نتیجه رسیدیم که بهتر است دو نفر این وزارتخانه را اداره کنند و به وزارتخانه «صنعت و معدن» و «بازرگانی» تفکیک شوند. به این دلیل که کارها زیاد است، تفکیک می‌تواند به نوعی به روند بهبود انجام کارها کمک کند به خصوص در بخش بازرگانی که در مباحث توزیع، صادرات و واردات مشکل زیاد داشتیم، این طرح ممکن است مشکل را کاهش دهد.

گرمابی بیان کرد: در شرایط فعلی من بیشتر نگران این هستم که در وضعیتی که صادرات، واردات و به ویژه توزیع کالای ما با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، اگر وزارتخانه جدا شود، وزارت صنعت و معدن اعلام کند که من مسئول این بخش نیستم و وزارت بازرگانی مسئول آن است که درست هم بیان می‌کند، از طرف دیگر مقداری زمان می‌برد تا کارها روی روال بیفتد.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: من نگران هستم که خلائی در بخش صادرات، واردات و توزیع کالاهای اساسی وزارتخانه بازرگانی در این شرایط ایجاد شود و مشخص نیست که چند ماه ممکن است این مشکلات ادامه داشته باشد. ما امسال در شرایطی قرار داریم که نمی‌توانیم ریسک این کار را بپذیریم. باید روی این موضوع فکر شود وگرنه این نگرانی جدی وجود دارد که انتقال مباحث بازرگانی به وزارت بازرگانی تاسیس شده، مشکلات را بیشتر کند و مردم نیز در این شرایط تحمل مشکلات بیش از این را ندارند. بحث هزینه‌ها نیز مطرح بوده و مشکل دیگری است، باید به این پرسش‌ها پاسخ داده شود تا در صحن رای بیاورد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر روی این موضوع به صورت اساسی فکر شود تا این خلاء به وجود نیاید یا به روش دیگری جبران شود، می‌توان این تفکیک را انجام داد، تصریح کرد: اگر فکر دیگری برای این قضیه نشود، من با توجه به نگرانی موجود موافق نخواهم بود. من مخالف مشروط هستم و به صورتی که اکنون مشاهده می‌شود، مخالف هستم زیرا پاسخگویی وزارتخانه تازه تاسیس شده در مقابل نمایندگان و مردم زمان می‌برد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها