کد خبر: 291588
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۰:۰۱:۰۸
| |

مدیرعامل سابق هواپیمایی ایران:

لوگوی ایران ایر را در شانزه‌لیزه همچنان حفظ کرده‌ایم/ ایران ایر 1850 میلیارد تومان از دولت طلب دارد

فرزانه شرفبافی، مدیرعامل سابق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: میزان مطالبات هما از دولت با رقم 1850 میلیارد تومان احصا شد که امیدواریم در بودجه 98 از دولت دریافت کنیم.

لوگوی ایران ایر را در شانزه‌لیزه همچنان حفظ کرده‌ایم/ ایران ایر 1850 میلیارد تومان از دولت طلب دارد
کد خبر: 291588
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۷ ۱۰:۰۱:۰۸

اعتمادآنلاین| فرزانه شرفبافی، مدیرعامل سابق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر با بیان اینکه هر آمدنی رفتنی دارد و مقام اگر ماندنی بود به ما نمی‌رسید، اظهار کرد: در تیر ماه سال 96 که حکم انتصاب من به مدیر عاملی شرکت هواپیمایی ایران ایر داده شد هم‌زمان با عملیات حج بود و عملیات حج با مسئولیت سنگین‌تری به من واگذار شد.

وی گفت: در سال 94 حادثه منا رخ داده بود و به همین دلیل در سال 95 عملیات حج تمتع و عمره انجام نشد.

مدیرعامل سابق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمام امکانات و دفاتر ما در عربستان تعلیق بود، تصریح کرد: در سال96، 6 میلیون دلار به عربستان بدهکار بودیم و باید 69 هزار و 500 حاجی را به تمتع می‌بردیم که این کار انجام شد. سال 97 نیز 44 هزار و 500 حاجی را به تمتع بردیم و ضمن اینکه 6 میلیون دلار بدهی را نیز پرداخت کردیم.

شرفبافی توضیح داد: در آن دوران هواپیما به اندازه کافی وجود نداشت و ما از شرکت‌های هواپیمایی خارجی و همچنین شرکت‌های هواپیمایی ایران هواپیما اجاره کردیم و توانستیم عملیات حج 97 را با 30 دقیقه تأخیر و بردن 44 هزار و 500 حاجی با موفقیت انجام دهیم و جزو اولین ایرلاین‌های منظم در عربستان بودیم.

ترکیه به هواپیما‌های ایرانی اجازه سوخت‌گیری داد


مدیرعامل سابق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود آنکه ایران در شرایط سیاسی و اقتصادی بسیار سختی قرار دارد شرکت ایران ایر توانست لوگوی هما را همچنان در قلب شانزه‌لیزه حفظ کند و این در حالی بود که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی قطر ایر و امارات سعی داشتند لوگوی خود را جایگزین لوگوی ایران ایر کنند.

شرفبافی تصریح کرد: بعد از 4 ماه تلاش می‌توانیم در کشور دوست و برادر ترکیه این هفته سوخت گیری کنیم. برخی از کشور‌ها آسمان خود را برای ما محدود کردند و حدود 4 هفته طول کشید تا بتوانیم لوگوی ایران را در فرودگاه استانبول نصب کنیم.

وی افزود: میزان مطالبات هما از دولت با رقم 1850 میلیارد تومان احصا شد که امیدواریم در بودجه 98 از دولت دریافت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها