کد خبر: 292147
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۴:۱۷:۴۸
| |

معاون حجتی عنوان کرد؛

اجرای سالانه 500 هزار هکتار عملیات حاصلخیزی خاک نیازمند ردیف اعتباری

علیمراد اکبری، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده است سالانه 500 هزار هکتار عملیات بهبود وضعیت و حاصلخیزی خاک را اجرایی کند که نیاز به ردیف اعتباری دارد.

اجرای سالانه 500 هزار هکتار عملیات حاصلخیزی خاک نیازمند ردیف اعتباری
کد خبر: 292147
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۴:۱۷:۴۸

اعتمادآنلاین| علیمراد اکبری، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست مشترک مدیران معاونت آب و خاک و معاونت توسعه مدیریت و منابع، اظهار داشت: با عنایت به محدودیت منابع خاک توجه جدی به بحث خاک در کشور باید صورت گیرد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده است سالانه 500 هزار هکتار عملیات بهبود وضعیت و حاصلخیزی خاک را اجرایی کند که نیاز به ردیف اعتباری دارد.

اکبری گفت: ساختار معاونت آب و خاک با توجه به وظایف و مأموریت‌های آن باید تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه شروع اجرای فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری خوزستان و ایلام در حال پیگیری است، خاطرنشان ساخت: برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سال 98 دو هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پروژه زهکشی 280 هزار هکتاری استان گلستان در حال پیگیری است، گفت که عملیات زهکشی تاکنون در 34 هزار هکتار از اراضی این استان آن انجام شده است.

در این نشست مشترک، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: بیش از 50 درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به اجرای طرح‌های آب و خاک است.

مهندس محمدرضا طلایی با اشاره به اینکه طرح‌های بسیار بزرگ و ارزشمندی در بخش آب توسط معاونت آب و خاک انجام شده است، یادآور شد: بحث خاک نیز مانند آب باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عنایات مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به بحث آب، باید از ظرفیت صندوق توسعه ملی در جهت پیشبرد طرح‌های آب و خاک استفاده مناسب شود.

طلایی تاکید کرد: ساختار نیروی انسانی در معاونت‌ها و سازمان‌ها باید مرتبط با حجم کارها و مأموریت‌های محوله باشد.

وی تصریح کرد: گسترش دولت الکترونیک در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها