کد خبر: 293209
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۰:۵۶:۲۹
| |

هزینه 300 میلیارد تومانی بازسازی واگن‌های مسافری قطارها/ پیشنهاد افزایش 25 درصدی قیمت بلیت قطار

رجبی گفت: هم اکنون 270 واگن مسافری نیازمند بازسازی است که هزینه هر واگن 1.3 میلیارد تومان است که در توان شرکت‌های حمل و نقلی نیست.

هزینه 300 میلیارد تومانی بازسازی واگن‌های مسافری قطارها/ پیشنهاد افزایش 25 درصدی قیمت بلیت قطار
کد خبر: 293209
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۲ ۱۰:۵۶:۲۹

اعتمادآنلاین| محمد رجبی، رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی، با بیان اینکه پیش فروش اینترنتی بلیت‌ قطار‌های حومه‌ای، پرسرعت، بین شهری از اردیبهشت تا یازدهم خرداد ماه متوقف شده است، گفت: افزایش هزینه‌های شرکت‌های حمل و نقل ریلی در حوزه تعمیرات و بازسازی باعث شده که بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل دچار مشکل شوند و این در حالی است که در سال گذشته درخواست افزایش 25 درصدی قیمت بلیت‌های قطار را داده بودیم، اما راه آهن و وزارت راه و شهرسازی تنها با افزایش 10 درصدی آ‌ن موافقت کردند.

وی افزود: شرکت‌های حمل و نقل ریلی در حوزه مسافری از جمله قطار‌های پرسرعت، قطار‌های حومه‌ای و قطار‌های بین شهری در انتظار افزایش قیمت بلیت هستند و به دلیل آنکه امسال افزایش 25 درصدی جوابگوی نیاز‌های این شرکت‌ها نیست، بنابراین درخواست افزایش قیمت بلیت بیش از 25 درصد را داده‌ایم.

رجبی توضیح داد: قیمت برخی از قطعات یدکی از جمله چرخ قطارها، موتور و گیربکس واگن‌ها نسبت به سال 96 بین 200 تا 400 درصد رشد داشته و افزایش هزینه‌های ارزی بر این حوزه تأثیر بسیار زیادی گذاشته است.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه اگر دولت با درخواست افزایش قیمت بلیت قطار‌ها موافقت نکند، اظهار کرد: باید بر اساس ضرر و زیان‌هایی که به این شرکت‌ها وارد می‌شود یارانه پرداخت کند و از محل تبصره‌های بودجه هزینه‌های شرکت را تأمین و ردیف بودجه‌ای برای شرکت‌های حمل و نقلی درنظر بگیرد.

وی به هزینه‌های بازسازی واگن‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: هم اکنون باید 270 واگن مسافری را بازسازی کنیم که این بازسازی‌ها به جز بازسازی‌ها و تعمیرات روزانه واگن‌ها است.

رجبی با بیان اینکه هزینه بازسازی هر واگن قطار حداقل 1.3 میلیارد تومان است، گفت: در صورتی که بخواهیم امسال 270 واگن را بازسازی کنیم باید 300 میلیارد تومان هزینه پرداخت کنیم که این میزان برای شرکت‌های حمل و نقلی بسیار سنگین است.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی اظهار کرد: در هفته جاری جلسه‌ای با وزارت راه و شهرسازی و راه آهن برای افزایش حداقلی 25 درصدی قیمت بلیت قطار‌ها برگزار خواهیم کرد و امیدواریم به نتایج مثبتی در این جلسه برسیم.

وی یادآوری کرد: خوشبختانه شرکت راه آهن با شرکت‌های حمل و نقل ریلی هماهنگ است و نظر آنها برای افزایش قیمت بلیت مثبت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها