کد خبر: 309980
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۶:۵۰:۱۰
| |

رایزنی ترامپ و می درباره تجارت انگلیس و اروپا

پیش بینی می‌­شود که رئیس‌جمهوری آمریکا امروز- سه‌شنبه- در نشست اقتصادی و مذاکرات از پیش تعیین‌شده با نخست وزیر انگلیس طرح­‌هایی را درباره امکان توافق تجارت آزاد پس از خروج لندن از اتحادیه اروپا بررسی کند.

رایزنی ترامپ و می درباره تجارت انگلیس و اروپا
کد خبر: 309980
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۴ ۱۶:۵۰:۱۰

اعتمادآنلاین| انتظار می‌­رود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «ترزا می» نخست وزیر انگلیس امروز- سه‌شنبه- در نشست اقتصادی با یکدیگر طرح تجارت آزاد پس از خزوج لندن از اتحادیه اروپا را بررسی کنند.

پیش‌بینی می­شود که می در رأس این نشست اقتصادی بگوید: «انگلیس و آمریکا می­‌توانند با یکدیگر شراکت بزرگی داشته باشند».

بر اساس ارزیابی‌­ها از سخنان می احتمالا وی خواهد گفت که انگلیس و آمریکا می‌­توانند از طریق یک توافق دوجانبه در زمینه تجارت آزاد با همکاری اقتصادی بسیار گسترده و ادامه همکاری برای تقویت و تشکیل اقتصاد بین‌المللی و تأثیر بر اصول و قواعد آن به این شراکت بزرگ دست یابند.

ترامپ روز گذشته در نخستین روز سفر سه روزه به انگلیس در توئیتی نوشت: «احتمال دست یابی به توافق تجاری بزرگ پس از خلاص شدن انگلیس از قیود اتحادیه اروپا وجود دارد و دو طرف، مذاکرات در این زمینه را رسما آغاز کرده کرده‌­اند».

کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به روشی که بر ثبات اقتصادی و مالی این کشور آسیب وارد نکند و استقلال آن را حفظ کند، حمایت می‌­کند.

می در اقناع نمایندگان پارلمان انگلیس برای حمایت از توافق خروج با بروکسل ناکام ماند و قرار است وی جمعه آینده از رهبری حزب محافظه‌کار استعفا دهد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها