کد خبر: 312684
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۲:۲۲:۳۷
| |

آیین‌نامه نحوه توزیع 6 هزار میلیارد تومان قیر رایگان تصویب شد

کمیسیون اقتصاد دولت آیین نامه نحوه توزیع 6 هزار میلیارد تومان قیر رایگان میان دستگاه های اجرایی را تصویب کرد.

آیین‌نامه نحوه توزیع 6 هزار میلیارد تومان قیر رایگان تصویب شد
کد خبر: 312684
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۲:۲۲:۳۷

اعتمادآنلاین| بر اساس اعلام دفتر هیئت دولت، اعضای کمیسیون اقتصاد دولت در جلسه 19 خرداد به ریاست وزیر اقتصاد، آیین نامه پیشنهادی وزارت نفت برای توزیع 6 هزار میلیارد تومان معادل 4 میلیون تن قیر بر اساس بند «ه» تبصره 1 قانون بودجه سال 1398 با هدف تحویل به دستگاه های اجرایی برای آسفالت معابر شهری و روستایی به تصویب رساند.

اما این کمیسیون دومین پیشنهاد وزارت نفت برای تمدید تحویل 6 هزار میلیارد تومان قیر رایگان به دستگاه های اجرایی تا سقف 6 هزار میلیارد تومان مذکور در قانون بودجه سال گذشته تا خرداد امسال را تصویب نکرد.

بر اساس این بند از تبصره 1 قانون بودجه امسال، وزارت نفت مکلف به توزیع 6 هزار میلیارد تومان معادل 4 میلیون تن به دستگاه های اجرایی است.

محل تأمین منابع این میزان قیر نیز معادل تحویل خوراک مایع به شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه هاست که وزارت نفت مکلف است ماهانه درآمد آن را به حسابی نزد خزانه داری کل واریز کند و در مقابل سازمان برنامه و بودجه نیز ماهانه 100 درصد این منابع را به دستگاه های اجرایی مشمول دریافت قیر رایگان واگذار کند.

بر اساس ماده 1 بند «ه» تبصره 1 قانون بودجه سال 98، معادل 48 درصد قیر رایگان به وزارت راه و شهرسازی بابت آسفالت راه های روستایی، فرعی، روکش آسفالت شبکه راه های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری، آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری، طرح های مسکن مهر و نیز آسفالت فرودگاه ها اختصاص داده می شود.

همچنین در ماده 4 از این بند از تبصره 1 قانون بودجه امسال آمده که 19 درصد از قیر رایگان امسال باید به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت آسفالت معابر و روستاها و انجام پروژه های مشارکتی با دهیاری ها قرار گیرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها