کد خبر: 314787
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید

وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی تفکیک می‌شوند؟

طرح تفکیک وزارت صنعت از وزارت بازرگانی دوباره در خانه ملت به بحث گذاشته شده است. این دو وزارتخانه در دولت اول محمود احمدی‌نژاد ادغام شدند. گفته می‌شود این اقدام موجب شده برنامه‌های استراتژیک این دو وزارتخانه به شیوه‌ای ناقص اجرا شود.

حجم ویدیو: 2.00M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 314787
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۱ ۲۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| طرح تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت، 19 فروردین‌ماه امسال‌ در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصویب شد.

وزارت بازرگانی و صنعت در دولت نهم، زمانی که علی‌اکبر محرابیان وزیر صنعت بود، اغام شدند. ادغام این دو وزارتخانه از همان ابتدا واکنش‌های موافق و مخالف بسیاری در پی داشت.

سیدجواد حسینی‌کیا، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون صنایع: وزارت صنعت، معدن و تجارت مجموعه گسترده‌ای بوده، اما اختیارات در این وزارتخانه متناسب توزیع نشده است.

بابک افقهی، رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق تعاون: دولت احیای وزارتخانه نوین با ساختار یکپارچه مدیریت تجاری را حلال مشکلات می‌داند.

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی فراکسیون ولایی: ادغام وزارتخانه‌ها پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفت و ایجاد زیرساخت‌های این امر حدود دو سال زمان بُرد.

رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن: اگر وزارتخانه چابکی تشکیل شود که تخصصی باشد، بازرگانی ما می‌تواند نقش بسیار زیادی در کشورهای دیگر ایفا و بازارهای هدف ما را به راحتی فراهم کند.

به نظر می‌رسد طرح تفکیک وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی هنوز در پیچ‌وخم اظهارنظرهای موافقان و مخالفان نمایندگان در خانه ملت قرار دارد و زمان اجرایی شدن آن مشخص نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها