کد خبر: 334543
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۳:۳۷:۲۰
| |

ایجاد فساد در فضای کسب و کار با تصویب و اجرای ماده 5 لایحه تجارت

نورزاده کارشناس اقتصادی  درباره ماده 5 لایحه تجارت گفت: من از دیدن این ماده شوکه شدم بواسطه تبعات سنگینی که تصویب نهایی و اجرای این ماده در فضای اقتصاد کشور به دنبال دارد.

ایجاد فساد در فضای کسب و کار با تصویب و اجرای ماده 5 لایحه تجارت
کد خبر: 334543
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۳:۳۷:۲۰

اعتمادآنلاین| ‌ یک کارشناس اقتصادی گفت: تصویب و اجرای ماده 5 لایحه تجارت می تواند باب بسیاری از مفاسد را در دستگاه قضایی و نظام حقوقی و قضایی محیط کسب و کار ما ایجاد کند.


نورزاده کارشناس اقتصادی درباره ماده 5 لایحه تجارت گفت: من از دیدن این ماده شوکه شدم بواسطه تبعات سنگینی که تصویب نهایی و اجرای این ماده در فضای اقتصاد کشور به دنبال دارد.

نورزاده درباره تبعات تصویب و اجرای ماده 5 لایحه تجارت اظهار داشت: براساس قانون تجارت فعلی برخی قراردادها بواسطه اهمیت بالایی که داشتند باید ثبت می شد و بعضا سند رسمی برای آنها صادر می شد. برای مثال، کسانی که کسب و کارشان در حوزه ساخت مسکن و اموال غیرمنقول است، باید قراردادهاشون به ثبت رسمی می رسید و یک پروتکلی طی می کرد تا انتقال مالکیت رخ می داد.

وی ادامه داد: اما این ماده که بسیار مطلق و با قیود عام الشمول هست، انعقاد هر قراردادی را بدون نیاز به تشریفاتی ممکن دانسته است و اثبات آن را صرفا با شهادت شهود امکانپذیر کرده است، تصویب و اجرای این ماده می تواند باب بسیاری از مفاسد را در دستگاه قضایی و نظام حقوقی و قضایی محیط کسب و کار ما ایجاد کند. مثلا فرض کنید قراردادی صرفا با شهادت شهود اثبات شود و همین قضیه انگیزه کلی ادعاهای واهی صرفا با شهادت شاهدان دروغ را می تواند در محیط کسب و کار ایجاد کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها