کد خبر: 344877
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۹:۰۲:۰۴
| |

سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی:

شرکت‌های بیمه ای نباید نرخ غیرفنی ارائه دهند

غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گفت: شرکت های بیمه ای نباید بدون صلاحیت لازم در حوزه های گوناگون ورود پیدا کرده و با نرخ شکنی دیگر شرکت ها، نرخ غیرفنی ارائه بدهند.

شرکت‌های بیمه ای نباید نرخ غیرفنی ارائه دهند
کد خبر: 344877
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۹:۰۲:۰۴

اعتمادآنلاین| غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عصر چهارشنبه در نشست با اعضای شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان قم گفت: مدیران عامل شرکت های بیمه ای درصورت عدم همراهی و هماهنگی با اهداف و سیاستهای کلان و یا نرخ شکنیهای بدون پشتوانه، نمره منفی دریافت میکنند.

وی استفاده از فناوری های نوین را برای رشد صنعت بیمه مؤثر دانست و گفت: بازاریابی حرفه ای در صنعت بیمه باید به رضایتمندی بیمه گذاران منجر شود و این از مهمترین زیرساخت های توسعه صنعت بیمه است.

رئیس شورای عالی بیمه تفکر پرداخت خسارت کمتر برای سودآوری بیشتر در صنعت بیمه را اشتباه عنوان کرد و افزود: کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در گرو فرهنگسازی و استفاده از تکنولوژی های جدید است و باید زمینه برخورد با افراد پرخطر فراهم شود.

وی بر ضرورت اصلاح شبکه فروش بیمه درکشور تأکید کرد و گفت: انسجام بخشی به نهادهای تخصصی و صنفی از قبیل سندیکای بیمه گران در کشور انجام شده است و می تواند در تحقق اهداف و سیاست های بیمه ای در حوزه های گوناگون بسیار کمک کند.

امیدواریم صندوق بیمه حوادث طبیعی از ابتدای سال آینده راه اندازی شود

سلیمانی از رفع ایرادات شورای نگهبان درباره صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی خبر داد و گفت: دولت با تامین بار مالی این لایحه موافقت کرده و به شرکت‌های بیمه، مجوزهای کافی برای پوشش گروهی حوادث طبیعی را داده است و امیدواریم از ابتدای سال آینده راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه بیش از 30 میلیون واحد مسکونی تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار می گیرند، اظهار داشت: سهم بیمه گذاران سالانه به طور متوسط 120 هزار تومان است که سهم 50 درصدی مردم، ماهانه پنج هزار تومان به‎عنوان بیمه پایه است.

بر اساس لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی به منظور جبران خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی ناشی از حوادث طبیعی از قبیل زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، برف، رانش زمین، ریزش کوه و سونامی صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی که در این قانون صندوق نامیده می‌شود، تاسیس خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی لزوم نظم و هماهنگی میان شرکت های بیمه را مورد توجه قرار داد و گفت: نمایندگان شرکت های بیمه ای باید مورد حمایت قرار گرفته و آموزش های لازم به آنها داده شود و استارت آپ ها نیز در صنعت بیمه به عنوان کارگزار بوده و خودشان بیمه صادر نمی کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها