کد خبر: 388915
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۹ ۱۵:۴۴:۱۶
| |

افزایش 2 برابری خروجی سد دز از امروز

فراز رابعی با بیان اینکه خروجی سدهای دز و کرخه در حد تاب‌آوری رودخانه‌ها افزایش می‌یابد، به شهروندان توصیه کرد: با توجه به افزایش جریان آب در رودخانه‌های کرخه و دز، رعایت احتیاط را داشته و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری کنند.

افزایش 2 برابری خروجی سد دز از امروز
کد خبر: 388915
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۹ ۱۵:۴۴:۱۶

اعتمادآنلاین| ‌ معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: خروجی سد دز از امروز با افزایش 2 برابری به 500 مترمکعب در ثانیه افزایش یافته اما خروجی سد کرخه فعلا تغییری نخواهد داشت.

فراز رابعی جمعه با بیان اینکه خروجی سدهای دز و کرخه در حد تاب‌آوری رودخانه‌ها افزایش می‌یابد، به شهروندان توصیه کرد: با توجه به افزایش جریان آب در رودخانه‌های کرخه و دز، رعایت احتیاط را داشته و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی اظهار داشت: جریان‌های سیلابی حداکثری در روز چهارشنبه در ورودی سدهای استان اتفاق افتاده و در حال حاضر با توجه به پایان بارش‌ها در حوضه‌های آبی منتهی به خوزستان، سیلاب‌های ورودی روند کاهشی یافته است.

رابعی افزود: جریان‌های ورودی به سدها روند کاهنده دارد اما بسته به وسعت حوضه، تخلیه سیلاب‌ها می‌تواند هفت تا 10 روز آینده طول بکشد.

وی با بیان اینکه در سد دز حجم آب به رقوم سرریز رسیده است، گفت: خروجی سد دز از امروز به 500 مترمکعب درثانیه می‌رسد و تا اوایل هفته آینده به 700 مترمکعب درثانیه افزایش خواهد یافت.

رابعی افزود: با توجه به مشکلاتی که در پایین دست کرخه ایجاد شده، خروجی سد کرخه فعلا 350 مترمکعب درثانیه بوده و تغییری نخواهد داشت و تا هفته آینده منتظر خواهیم بود، مشکلات پایین دست مرتفع شود.

وی اضافه کرد: با توجه به حجم مناسب سدهای حوضه کارون، خروجی این سد که هم اکنون 250 مترمعکب در ثانیه است، افزایش نمی‌یابد.

رابعی ادامه داد: خروجی سد مارون با توجه به بارش های حوضه میانی، به 10 مترمکعب در ثانیه کاهش یافته و با توجه به برنامه ریزی‌هایی که تا اردیبهشت برای کاهش تنش آبی در این حوضه انجام شده، خروجی آن طی روزهای آینده افزایش می‌یابد.

ورود سیلاب 1.5 میلیاردی به خوزستان

معاون سازمان آب و برق خوزستان همچنین گفت: با ورود سیلاب به سدهای استان، در حوضه دز حداکثر دبی ساعتی چهار هزار و 100 مترمکعب درثانیه و در حوضه کرخه ورودی سه هزار و 400 مترمکعب درثانیه را تجربه کردیم.

وی آورد 72 ساعته سیلاب به سدهای استان را تا کنون 1.5 میلیارد مترمکعب عنوان کرد و افزود: ارتفاع آب در سد دز از ابتدای سیل تا کنون 10 متر افزایش یافته و از 326 متر به 336 متر رسیده است، آورد 72 ساعته سیلاب به این سد 538 میلیون مترمکعب بوده و حجم خالی آن در حال حاضر 858 میلیون مترمکعب است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها