کد خبر: 410360
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۱۳:۵۴:۳۹
| |

کناره‌گیری مکزیک ازتمدید کاهش تولید نفت

مکزیک در تمدید توافق کاهش تولید نفت یک‌ماهه ائتلاف اوپک پلاس شرکت نمی‌کند.

کناره‌گیری مکزیک ازتمدید کاهش تولید نفت
کد خبر: 410360
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۱۳:۵۴:۳۹

اعتمادآنلاین| روسیو نهل، وزیر انرژی مکزیک روز شنبه (18 خردادماه) اعلام کرد که مکزیک به دیگر تولیدکنندگان نفت برای تمدید کاهش تولید کنونی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» تا ماه ژوئیه که با هدف تقویت قیمت نفت انجام می‌شود، نخواهد پیوست.

مکزیک، در نشست ماه آوریل اوپک پلاس، در مقابل فشار سایر تولیدکنندگان نفت در برابر کاهش 400 هزار بشکه‌ در روز مقاومت کرد و متعهد شد تولید خود را در ماه‌های مه و ژوئن تنها 100 هزار بشکه در روز کاهش دهد و اعلام کرد آمریکا موافقت کرده است به جای مکزیک روزانه 300 هزار بشکه از تولید خود بکاهد.

23 کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب 9 میلیون و 700 هزار بشکه برای مدت دو ماه، 7 میلیون و 700 هزار بشکه برای 6 ماه و 5 میلیون و 800 هزار بشکه برای 16 ماه به توافق رسیدند.

کاهش تولید روزانه 9 میلیون و 700 هزار بشکه‌ای ماه‌های مه و ژوئن اوپک پلاس که قرار بود به 7 میلیون و 700 هزار بشکه در روز برسد، برای یک ماه دیگر و تا پایان ماه ژوئیه تمدید شد. با این تفاوت که مکزیک مشمول این تمدید یک ماهه نیست و کاهش تولید ماه ژوئیه 9 میلیون و 600 هزار بشکه در روز خواهد بود.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک روز جمعه (16 خردادماه) اعلام کرده بود این کشور قادر به تعمیق کاهش تولید نفت فراتر از مقدار توافق شده در نشست ماه آوریل ائتلاف اوپک پلاس نیست.

نهل گفت: کشورهای دیگری هستند که کاهش‌ تولید خود را تا ماه ژوئیه تمدید کردند، در این مورد ما «نه» گفتیم و به توافقنامه‌ای که در ماه آوریل امضا کردیم و پایبند خواهیم بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها