کد خبر: 479211
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۷:۳۰:۳۳
| |

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور:

کاملا موافق سخنان رئیس جمهور هستم/ سرانه مصرف آبزیان در ایران پایین‌تر از حد نرمال است/ انعقاد تفاهم نامه با شیلات جهت ترویج فرهنگ مصرف آبزیان

جلال الدین میرزای رزاز گفت: آبزیان سرشار از پروتئین و غنی شده از ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌ها و همچنین امگا 3 و آنتی اکسیدان هستند و در سلامت مردم تاثیر بسیار مثبتی دارند.

کاملا موافق سخنان رئیس جمهور هستم/ سرانه مصرف آبزیان در ایران پایین‌تر از حد نرمال است/ انعقاد تفاهم نامه با شیلات جهت ترویج فرهنگ مصرف آبزیان
کد خبر: 479211
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۰۷:۳۰:۳۳

اعتمادآنلاین| جلال الدین میرزای رزاز، رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور و رئیس انجمن تغذیه ایران پیرو سخنان رئیس جمهور درخصوص مصرف آبزیان گفت: کاملا موافق سخنان رئیس جمهور هستم چرا که سرانه مصرف آبزیان در کشور ما بسیار پایین‌تر از حد نرمال در کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته است.


به گزارش برنا، او افزود: متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی موجود، مردم به سمت مصرف کربوهیدرات رفتند درحالی که آبزیان سرشار از پروتئین و غنی شده از ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌ها و همچنین امگا 3 و آنتی اکسیدان هستند و در سلامت مردم تاثیر بسیار مثبتی می‌گذارند.

رزاز از انعقاد تفاهم نامه با سازمان شیلات خبر داد و تصریح کرد: پیرو ترویج فرهنگ استفاده از آبزیان میان ایرانیان تفاهم نامه‌ای با شیلات منعقد کردیم البته که همه محصولات آبزی گران نیستند و یک سری محصولات ارزان هم وجود دارد که مردم می‌توانند استفاده و به سلامتی خود کمک کنند.

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در ادامه گفت: آبزیان قیمت بسیار بهتر و مناسب‌تری نسبت به گوشت قرمز و مرغ دارند از طرفی آبزیان بسیار سالم‌تر از انواع پروتئین‌ها به ویژه گوشت قرمز هستند.

رزاز ضمن توصیه‌ای به مردم بیان کرد: از آنجایی که آبزیان سرشار از امگا 3، آنتی اکسیدان، چربی‌های مفید و... هستند برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید هستند و به مردم توصیه می‌کنیم در این شرایط کرونایی حتما آبزیان را در سفره غذایی خود قرار دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها