کد خبر: 510689
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۶ ۱۲:۰۸:۲۵
| |

معرفی بهترین مارک لوازم تحریر خارجی و ایرانی

شناخت برندهای معتبر لوازم التحریر ایرانی و خارجی به ما کمک می‌کند خریدی آسان‌تر و مطمئن‌تر داشته باشیم. در این مطلب چهار برند خارجی و چهار برند ایرانی لوازم التحریر را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین مارک لوازم تحریر خارجی و ایرانی
کد خبر: 510689
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۶ ۱۲:۰۸:۲۵

اعتمادآنلاین| صنعت لوازم التحریر به یکی از پول‌سازترین و پردرآمدترین صنایع جهان تبدیل شده است. در این حوزه واردات و صادرات گسترده‌ای صورت می‌گیرد. شناخت برندهای معتبر لوازم التحریر ایرانی و خارجی به ما کمک می‌کند خریدی آسان‌تر و مطمئن‌تر داشته باشیم. در این مطلب چهار برند خارجی و چهار برند ایرانی لوازم التحریر را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

وضعیت فعلی بازار لوازم التحریر در اقتصاد جهان

صنعت لوازم التحریر در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. این امر موجب شده برندهای برتر و جهانی تولید لوازم التحریر سود کلانی حاصل کنند که همچنان انتظار افزایش آن می‌رود. همچنین واردات و صادرات به این صنعت رونق فراوانی داده است. کشورهای اروپایی، آسیای شرقی و مرکزی سریع‌ترین رشد را در حوزه‌ی لوازم التحریر داشته‌اند. اروپا و شرق آسیا بزرگترین بازار واردات لوازم التحریر در جهان هستند و چین به عنوان صادرکننده، رتبه نخست جهانی را دارد.

بخش بزرگی از صنعت لوازم تحریر و اداری، مربوط به نوشت افزار و وسایل مدرسه است. این حوزه بسیار گسترده است و تولیدات فراوانی را شامل می‌شود. مثلا مداد، خودکار، محصولات کاغذی، خط‌کش و ابزار اندازه‌گیری و مشتقات آن‌ها در این حوزه قرار می‌گیرند. این گستردگی تا جایی است که بیشتر برندها تنها در شاخه‌ یا شاخه‌هایی از آن فعالیت می‌کنند. همین گرایش های گوناگون صنعت لوازم التحریر باعث رشد آن می شود. برندهای مطرحی در سطح بین‌المللی دهه‌ها و قرن‌هاست که در حوزه لوازم التحریر به تولید مشغول‌اند.

رتبه‌های برتر جهانی لوازم التحریر

در اینجا چهار برند خارجی لوازم التحریر را به شما معرفی می‌کنیم. این برندها شهرت و محبوبیت جهانی دارند و سابقه‌ی برخی از آن‌ها به دو قرن و بیش از آن می‌رسد. این تولیدکنندگان مهم‌ترین نقش را در ایجاد بازار جهانی لوازم التحریر داشته‌اند.

استدلر

کمپانی استدلر (Staedtler Mars GmbH & Co. KG) یک برند خوش‌نام، معروف و محبوب نوشت‌افزار است. این کمپانی آلمانی است و نزدیک به دو قرن سابقه دارد. استدلر هم نوشت‌افزار عمومی زیبا و با کیفیت برای مدرسه و هم ابزارهای تخصصی و مهندسی تولید می‌کند. این برند را بیشتر به تولید انواع مداد نوشتاری، نقاشی و مداد رنگی، انواع خودکار و روان‌نویس می‌شناسیم. همراهان همیشگی مداد، یعنی پاک‌کن و مدادتراش نیز در دسته‌ی محصولات استدلر قرار دارد. از دیگر محصولات متنوع آن می‌توان به مداد نوکی، قلم‌های فنی، انواع خط‌کش و ابزار اندازه‌گیری اشاره کرد. ابزارهای تخصصی نقاشی استدلر شامل انواع مداد رنگی حرفه‌ای، گچ نقاشی، پاستل و رنگ‌های نقاشی است. هم‌اکنون استدلر در حدود 3000 نفر پرسنل دارد.

استدلر

فابرکاستل

دیگر برند جهانی با بیش از دو قرن سابقه، فابرکاستل (Faber-Castell) است. برند فابرکاستل یکی از بزرگ‌ترین مارک‌های لوازم التحریر در جهان محسوب می‌شود. این برند نیز آلمانی است؛ البته در حال حاضر چهارده کارخانه و بیست واحد فروش در سراسر جهان دارد. تولیدات فابرکاستل نیز مانند استدلر متنوع است. این برند انواع نوشت‌افزار، لوازم اداری، ابزار هنری و کالاهای چرمی لوکس تولید می‌کند.

خط تولید برند فابر کاستل شامل انواع مداد (گرافیتی و رنگی)، پاستل و ذغال نقاشی، پاک کن و مداد تراش است. محصولات این برند قابل قرار دادن در دو دسته بندی دانش‌آموزی و حرفه‌است. به صورت جزئی‌تر شامل مداد نوشتار، مداد رنگی، آبرنگ، قلمو، پاستل، مداد نوکی و انواع خودکار است. خودکارهای لوکس فابرکاستل نیز شهرت جهانی دارند.

مپد

مپد (Maped) یکی از برترین مارک های لوازم‌التحریر به شمار می‌رود. دفتر مرکزی آن در آنسی، واقع در فرانسه است. مپد، تولید کننده فرانسوی تولید لوازم التحریر مدرسه و اداری، دارای نه شرکت تابع در نه کشور جهان است. در آمار سال 2020 این شرکت در لیست ده برند برتر لوازم التحریر در جهان قرار گرفته است.

مپد نخستین تولیدات خود را از خودکار و مداد مکانیکی آغاز کرد. این برند علاوه بر این‌ اقلام، سایر دسته‌های لوازم تحریر مدرسه شامل پاک کن، مداد تراش، مداد رنگی، قیچی، ماژیک، انواع خط کش و ابزارهای هندسه را در خط تولید خود گنجانده است. محصولات اداری برند مپد شامل قیچی، قیچی برش کاغذ، منگنه، پانج و گیره می‌شود. ابزارهای حرفه‌ای و مهندسی نیز در دسته‌ی محصولات این شرکت وجود دارد. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان کاتر، ابزار اندازه‌گیری معماری، خط‌کش‌های زاویه دار، قیچی ماکت‌سازی و پانچ اشاره کرد.

شوان استابیلو

برند شوان استابیلو (Schwan-Stabilo) نیز مانند استدلر و فابر کاستل آلمانی است. این برند محصولاتی برای نوشتن، نقاشی و هایلایت دارد. عمر آن همانند برندهایی که مثال زدیم، زیاد است. از سال 1855 میلادی آغاز به کار کرده است و 166سال است که فعالیت می‌کند. از برترین مارک‌های لوازم التحریر جهان که انواع قلم را تولید می‌کند، شوان استابیلو است. چنان که می‌بینیم این برند حوزه‌ای تخصصی‌تر را برای تولید انتخاب کرده است. این به آن معناست که این شرکت می‌تواند قلم‌هایی حرفه‌ای با تنوع زیاد تولید کند. در حال حاضر در حدود 350 نفر پرسنل برای شوان استابیلو کار می‌کنند و درآمد آن 373 میلیون یورو برآورد شده است.

مشهورترین برندهای لوازم التحریر ایرانی

بسیاری از تولیدکنندگان لوازم التحریر ایرانی در این صنعت فعالیت و اشتغال‌زایی می‌کنند. برخی از آنان توانسته‌اند محصولات خود را به کیفیت صادراتی برسانند و هم در کشورهای همسایه و هم در اروپا بازار فروش پیدا کنند. بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی نیز با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب ما را از خرید و مصرف کالاهای وارداتی بی‌نیاز کرده‌اند. در این بخش به معرفی چهار برند تولیدکننده‌ی لوازم التحریر ایرانی می‌پردازیم.

سی‌بی‌اس

برند سی بی اس یکی از برندهای معتبر ایرانی است که خط تولید گسترده‌ای دارد و محصولات متنوعی دارد. فعالیت این شرکت در زمینه‌ی تولید لوازم‌التحریر آموزشی و اداری است. سی‌بی‌اس از سال 1391 در ایران به تولید و پخش لوازم اداری و آموزشی و فانتزی پرداخته است. از جمله محصولات این برند که مناسب مدرسه است، می‌توان این دسته‌ها را برشمرد:

-نوشت‌افزار (مداد، مداد نوکی، خودکار، ماژیک هایلایتر، انواع پاک‌کن، انواع مداد تراش مخزن‌دار و رومیزی فانتزی و...)

-وسایل رنگ‌آمیزی (مداد رنگی، پاستل و...)

-ابزار نظم‌دهی مثل جاقلمی، جامدادی و... .

-محصولات متفرقه مثل نوار چسب.

محصولات سی‌بی‌اس شامل لوازم اداری مانند منگنه، پانچ، انواع گیره، سوزن و ... نیز می‌شود. حوزه‌ی کار سی‌بی‌اس گسترده و خود دارای زیرمجموعه است.

پارسیکار

شرکت پارسیکار یکی از شرکت های به نام و معروف در عرصه تولید انواع لوازم تحریر است که در سال 1396 کار خود را آغاز کرده است. پارسی کار یکی از برند های زیر مجموعه شرکت مطرح سی بی اس است.

تنوع بالا و کیفیت ممتاز، این شرکت ایرانی را به شهرت و محبوبیت قابل قبولی در میان مردم رسانده است تا جایی که توانسته سهم خوبی از بازار لوازم تحریر را به دست آورد و با محصولات خارجی وارداتی به رقابت بپردازد.

پارسیکار

از دسته‌بندی‌های محصولات متنوع پارسیکار می‌توان به این موارد اشاره کرد:

-انواع مداد (ساده، فانتزی، فشنگی)

-انواع مداد نوکی ساده و فانتزی

-پاک کن‌های کلاسیک و فانتزی

-مداد تراش

-ماژیک رنگ‌آمیزی، وایت‌برد و هالایتر

-گواش

-آبرنگ

-انواع چسب

-کاور

-گیره کاغذ

-خودکار

-غلط‌گیر قلمی و نواری

-روان نویس

-جامدادی

-ست پرگار و خط‌کش‌های هندسی

-منگنه

-...

پارسیکار به دلیل تنوعی که در محصولات خصوصا اقلام فانتزی دارد، نزد دانش‌آموزان بسیار محبوب است.

آریا

قدمت شرکت نقش تندیس آریا به بیش از نیم قرن می‌رسد. این برند را احتمالا بیشتر برای تولید خمیربازی می‌شناسیم. اما آریا درواقع محصولاتی متنوع و تولیداتی گسترده در تولید انواع لوازم التحریر و ابزارهای نقاشی و رنگ‌آمیزی دارد. دسته‌های محصولات این تولید کننده به این قرار است:

فانتزی و بازی (خمیر بازی، خمیر شنی و گل چوبی مجسمه سازی)

-مداد سیاه و قرمز (ساده و فانتزی)

-کیف ست (دارای ابزار نقاشی متنوع شامل مداد رنگی، آبرنگ، پاستل)

-رنگ‌آمیزی (مداد رنگی، گواش، آبرنگ، پاستل)

-رنگ انگشتی

-انواع چسب (ماتیکی، نواری)

-کاور (در طرح‌ها و رنگ‌های فانتزی)

-ظرف غذا و قمقمه (در طرح‌ها و رنگ‌های فانتزی)

فکتیس

این برند از تولیدکنندگان ایرانی لوازم التحریر است که محصولات متنوعی دارد. بخش تولیدی این برند واقع در کرج است. عمده‌ی محصولات فکتیس در این دسته‌بندی‌ها ارائه می‌شود:

-مداد

-پاک کن (ساده و فانتزی)

-تراش (ساده و فانتزی)

-مداد رنگی

-غلط‌گیر

محصولات فکتیس، طراحی کلاسیک دارند و این تولیدکننده کمتر به تولید نوشت‌افزار فانتزی پرداخته است. اما پاک‌کن‌های رنگی را در دسته‌ی محصولات آن می‌بینید.

سخن آخر

برندهای معتبر خارجی و ایرانی لوازم التحریر را به شما معرفی کردیم. فراموش نکنید این تعداد همانند قطره‌ای از دریا در صنعت لوازم التحریر است. شما می‌توانید لوازم تحریر مورد نیاز خود را از این برندها و دیگر برندهای باکیفیت، تهیه کنید. سایت لندن گرافیک londongraphics.co.uk ، معتبرترین فروشگاه آنلاین خارجی است که می‌توان از آن نوشت‌افزار تهیه کرد. البته به دلیل تحریم‌ها، خرید از سایت‌های خارجی برای ما ایرانیان محدودیت دارد. فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر بادپرک badparak.com نیز یک سایت معتبر ایرانی است که می‌توانید لوازم التحریر ایرانی باکیفیت را با قیمت ارزان از آن خریداری کنید.

این فروشگاه تمام ملزومات دانش‌آموزی را با تنوع فراوان و کیفیت بالا برای تمام مقاطع فراهم کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها