کد خبر: 516657
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۱:۱۹:۲۴
| |

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی پیش بینی کرد:

خسارت 201 میلیارد دلاری کرونا به صنعت هواپیمایی جهان تا سال 2022

طبق پیش‌بینی اخیر انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا)، مجموع خسارت صنعت هواپیمایی جهان از سال 2020 تا 2022میلادی، به 201 میلیارد دلار خواهد رسید و زیان مالی امسال (2021) نیز 51 میلیارد و 800 میلیون دلار برآورد شد.

خسارت 201 میلیارد دلاری کرونا به صنعت هواپیمایی جهان تا سال  2022
کد خبر: 516657
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۴ ۱۱:۱۹:۲۴

اعتمادآنلاین| انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) در گزارشی پیش بینی کرد که مجموع خسارت صنعت هواپیمایی جهان از سال 2020 تا 2022 با وجود بهبود وضعیت پس از همه گیری کرونا به 201 میلیارد دلار خواهد رسید و امسال نیز 51 میلیارد و 800 میلیون دلار برآورد شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری افه اسپانیا، با این وجود، روند نزولی خسارت‌ها با کنترل بیماری همه‌گیر، این میزان را به حدود 11.6 میلیارد دلار در سال 2022 خواهد رساند که در مقایسه با 137.7 میلیارد دلار در سال گذشته (2020) کاهشی چشمگیر است.

انجمن یاتا دیروز در حالی هفتادوهفتمین نشست عمومی خود را با وعده مقابله با افزایش تعرفه‌های خطوط هوایی به دلیل همه گیری برگزار کرد که «ویلی والش» مدیرعامل آن در یک گفتگوی جنجالی مطبوعاتی اعلام کرد: شرکت‌های هواپیمایی آسیب دیده از پاندمی، در حال افزایش نرخ خود هستند؛ زیرا آنها دائما عنوان می کنند که به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی هستند. این موضوع دیگر محرمانه نیست.

مدیرعامل یاتا که مسئولیت حدود 80 درصد شرکت‌های هواپیمایی جهان را بر عهده دارد، به عنوان مثال خطوط هوایی هیترو لندن را نام برد که خواستار افزایش وسیع تعرفه های خود شده است.

با این وجود، «ویلی والش» در گفتگو با افه، ضمن اظهار تاسف درباره اقدامات «غیرضروری» که همچنان در جریان است، خاطرنشان کرد که ناهماهنگی‌های موجود بین کشورها هزینه‌های چند میلیارد دلاری به این بخش وارد می کند.

در همین حال، «پیتر سردا» نایب رئیس منطقه ای یاتا در آمریکای لاتین نیز روز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری افه تاکید کرد که خسارت شرکت های هواپیمایی آمریکای لاتین در سال جاری بالغ بر پنج میلیارد و 600 میلیون دلار برآورد شده و این میزان در سال 2022 با وجود کاهش 34 درصدی به 3.7 میلیارد دلار خواهد رسید.

ویلی والش مدیرعامل یاتا پیشتر اعلام کرده بود: دولت ها باید با پافشاری بر واکسیناسیون، در جهت مزایایی که در بردارد مانند امکان سفر کردن اعتمادسازی کنند.

به گزارش ایرنا، اگرچه طبق گزارش یاتا (IATA) سفرهای هوایی در سطح بین الملل، طی ماه ژوئیه گذشته (مرداد) به دلیل سطح بالای واکسیناسیون و تقاضای سفرهای تابستانی افزایش یافته است، با این وجود و با بروز انواع گونه های جدید ویروس و بیماری نامعلوم هنوز نمی توان نتیجه قطعی را نه درباره سیاست های بهداشتی و نه اثربخشی واکسیناسیون در طولانی مدت تشخیص داد.

در کنار هزینه‌های اقتصادی، بحران بیماری همه‌گیر، هزینه‌های جانی و بهداشتی بی شماری بر انسانها وارد کرد. از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون بیش از 236 میلیون و 624 هزار در جهان به کووید-19 مبتلا شده اند که از این میان بیش از 4 میلیون و 832 هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از 213 میلیون و 744 نفر بهبود یافته اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها