کد خبر: 521373
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۵ ۱۱:۰۲:۰۰
| |

نقش اندیکاتور ها در معاملات سودآور و بهترین سایت برای دانلود اندیکاتورها

بعد از داغ شدن بازار بورس، همه متوجه نوعی از تحلیل برای کسب سود بیشتر از معاملات شدند. تحلیل تکنیکال، نوعی روش ارزیابی بازار بوده که نیاز به شناخت بنیاد و زیربنای سهم‌ها نداشته و تنها با تکیه بر قیمت معاملات انجام شده و همین‌طور حجم معاملات، می‌تواند اطلاعات دقیقی از آینده‌ی بازار به سرمایه گذاران بدهد

نقش اندیکاتور ها در معاملات سودآور و بهترین سایت برای دانلود اندیکاتورها
کد خبر: 521373
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۵ ۱۱:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از داغ شدن بازار بورس، همه متوجه نوعی از تحلیل برای کسب سود بیشتر از معاملات شدند. تحلیل تکنیکال، نوعی روش ارزیابی بازار بوده که نیاز به شناخت بنیاد و زیربنای سهم‌ها نداشته و تنها با تکیه بر قیمت معاملات انجام شده و همین‌طور حجم معاملات، می‌تواند اطلاعات دقیقی از آینده‌ی بازار به سرمایه گذاران بدهد. اما تحلیل تکنیکال خود بر پایه‌ی ابزارهای ریاضیات بنا شده‌اند که به آن، اندیکاتور گفته می‌شود. اندیکاتور یا همان Indicator به معنای شاخص بوده و هدف این ابزارها، بیرون کشیدن اطلاعات از دل نمودارها و نهایتا صدور سیگنالی مبنی بر تغییرات بازار است. اندیکاتورها در حالت کلی به چهار دسته‌ی روند، مومنتوم، نوسانی و حجمی تقسیم‌بندی شده که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. در این مقاله، به بررسی این ابزارهای قدرتمند پرداخته و در انتها نیز بهترین وبسایت برای دانلود آن را معرفی خواهیم کرد.

اندیکاتور چیست؟


اندیکاتورها یکی سری معادلات ریاضی هستند که به زبان کدنویسی درآمده تا با بررسی پیشینه‌ی تغییرات در نمودارها، وضعیت آینده‌ی آن را ارزیابی کنند. وظیفه‌ی اندیکاتورها صدور سیگنال بوده که به سرمایه گذار می‌گوید چه زمانی برای ورود به بازار مناسب بوده و یا چه زمانی باید از آن خارج شود. دقت داشته باشید که استفاده از یک اندیکاتور و تکیه به نتایج آن، کار اشتباهی بوده و افراد حرفه‌ای بازار، از ترکیب چندین اندیکاتور با یکدیگر استفاده کرده تا مطمئن شوند در حال گرفتن بهترین تصمیم هستند. ابتدا اجازه دهید تا انواع اندیکاتورها را معرفی کنیم.

اندیکاتور روندی


در بازارهای سرمایه‌گذاری از جمله بورس و فارکس، گاهی قیمت دارایی در داخل یک روند مشخص صعودی یا نزولی قرار می‌گیرد. اگرچه ممکن است در تایم فریم‌های مختلف، روندهای مختلفی مشاهده شود، اما عموما برای تحلیل روند بازار، به تایم‌فریم‌های بالاتر (مثلا یک روزه یا یک هفته یا حتی یک ماهه) استناد می‌شود. با استفاده از این اندیکاتورها می‌توان متوجه شد که بازار در کل به کدام سمت در حال حرکت است و از معاملات بزرگ در جهت عکس بازار، خودداری کرد. از جمله مهمترین اندیکاتورهایی که در این بخش، طبقه می‌شوند، مک‌دی، خانواده‌ی میانگین متحرک‌ها و پارابولیک سار اشاره کرد.

اندیکاتور مومنتوم


مومنتوم دقیقا همان تعریفی است که در فیزیک به کار گرفته می‌شود. این اندیکاتورها نشان می‌دهند که بازار با چه قدرتی در یک مسیر در حال حرکت بوده و این قدرت چه زمانی ممکن است کاهش یافته تا روند بازار معکوس شود. اندیکاتورهای مومنتوم در حقیقت برای این طراحی شده‌اند تا به ما بفهمانند چقدر زمان برای انجام معاملات در سمت مشخص بازار وجود دارد. البته به یاد داشته باشید که همه‌ی این‌ها، ابزارهایی هستند که باید به کمک سایر ابزارها (از جمله اخبار) استفاده کرد تا به معاملات خود مطمئن بود. اما به هرحال، اندیکاتورهای آر اس آی، استوکستیک و سی سی آی از جمله مهمترین و پرکاربردترین شاخص‌های مومنتومی هستند.

اندیکاتورهای نوسانی


در این اندیکاتورها فرض بر آن گذاشته شده که قیمت همواره در مسیر رفت و برگشتی است. این بدان معناست که این اندیکاتورها بر پایه‌ی رفتار نوسانی طراحی شده و انتظار دارند که بعد از بالا رفتن قیمت و رسیدن به یک حد مشخص، مجدد به سمت پایین حرکت کرده تا به حد مشخص کف برسد. اگر در تایم فریم‌های طولانی‌تر این قضیه را بررسی کنیم، احتمالا این رفتار را تصدیق خواهیم کرد، اما ممکن است برای یک مدت طولانی، قیمت یک کالا هر روز افزایش یافته و یا عکس آن رخ دهد. به همین جهت است که می‌گوییم از اندیکاتورها باید بصورت تجمیعی و نه انفرادی استفاده کرد.

اندیکاتورهای حجمی


آخرین مدل از اندیکاتورهایی که به عنوان ابزار تحلیل تکنیکال در اختیار سرمایه گذاران قرار دارد، اندیکاتورهای حجمی هستند. در این اندیکاتورها، تمرکز بیشتری برروی حجم معاملات گذاشته شده است. این اندیکاتورها از لحاظ مفهومی، شباهت بیشتری به شاخص‌های مومنتوم دارند، چرا که هدف آن‌ها، بررسی قدرت بازار است. جریان پول چایکین، ایندکس نیرو، راحتی حرکت و ... از جمله اندیکاتورهای پرکاربرد حجمی هستند.

بهترین اندیکاتور چیست؟


در همین اول اجازه دهید تا یک اشتباه را تصحیح کنیم، هیچ اندیکاتوری، بهترین اندیکاتور نیست! به همین سادگی. اما برای اینکه بتوانید بهترین ترکیب استفاده از اندیکاتورها را یاد بگیرید، ابتدا باید یک استراتژی معاملات اختصاصی داشته باشید. برای اینکه استراتژی معاملاتی خود را بچینید، ابتدا نیاز دارید تا با اصول تحلیل تکنیکال آشنا شوید. بعد از اینکه قواعد تحلیل تکنیکال را یاد گرفتید و اشراف جامعی نسبت به آن پیدا کردید، حال باید به سراغ لیست اندیکاتورها رفته و از بین آن‌ها، چند ابزار که به بهترین نحو با استراتژی شما همخوانی دارد را انتخاب کنید. برای دیدن لیست بهترین اندیکاتور ها برروی این لینک کلیک کنید.

2

چه کسانی باید از تحلیل تکنیکال و شاخص ها استفاده کنند؟


هر چیزی که برای معامله در بازار بورس یا فارکس ارائه شده است، دارای پشتوانه و اطلاعاتی است که مطالعه‌ی آن و عمیق شدن در آن، نیازمند روزها و حتی هفته‌ها است. اگر قصد داشته باشید که تمامی اطلاعات مربوط به هر دارایی را بررسی کرده و سپس آن را معامله کنید، شما در حال انجام تحلیل فاندامنتال هستید! در تحلیل تکنیکال، ابتدا مطمئن می‌شویم که یک دارایی، بنیاین قدرتمندی دارد. این کسب اطمینان به معنای چند ساعت مطالعه با نگرش تحلیل فاندامنتال بوده و بعد از آن که مطمئن شدیدی بنیان قدرتمند است، نوبت به تحلیل تکنیکال می‌رسد.

در روش تحلیل تکنیکال، همه چیز سریع‌تر انجام می‌شود. کافی است نموداری شامل حجم و قیمت معاملات (و صد البته تاریخچه‌ی آن) وجود داشته باشد تا بتوانید با تحلیل تکنیکال، سطوح حمایت و مقاومت، کانال حرکتی، الگوهای تشکیل شده و ... را تشخیص دهید. بنابراین، تحلیل تکنیکال برای تمام بازارهای سرمایه گذاری مناسب بوده و تمامی سرمایه گذارانی که قصد دارند برروی دارایی‌های مختلف معامله انجام دهند، اما نمی‌خواهند یا نمی‌توانند چندین هفته و ماه زمان خود را به بررسی بنیان دارایی اختصاص دهند. مناسب است. برای مثال، بازار فارکس یکی از پررونق‌ترین بازارهایی است که هم حجم معاملات مشخص بوده و هم قیمت آن‌ها. بنابراین، یکی از پایه‌های اصلی انجام معامله در این بازار، تحلیل تکنیکال بوده و ابزار قدرتمند آن هم، اندیکاتورها و الگوها هستند.

پرکاربردترین اندیکاتورها


اگر عملکرد سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در بازار را بررسی کنیم، مطمئن خواهیم شد که حتما از یک یا چند مورد از شاخص‌های زیر استفاده کرده‌اند:

شاخص جهتدار میانگین
شاخص کانال کالا
واگرایی/همگرایی میانگین متحرک یا همان MACD
شاخص جریان پول
شاخص قدرت نسبی
شاخص قدرت حقیقی
شاخص نیرو
شاخص حجم منفی
بازه‌ی حقیقی میانگین
بولنگربندز


به همین جهت نیز ما این اندیکاتورها را به شما معرفی می‌کنیم. شاید بتوان به نوعی این اندیکاتورها را بهترین اندیکاتورهای کاربردی بازار نامید. اما دقت داشته باشید که قطعا برای استفاده از آن‌ها نیاز به یک استراتژی اختصاصی دارید. چراکه ممکن است سیگنال خروجی از چند اندیکاتور، دقیقا بر خلاف سایرین باشد! حال آن موقع تکلیف شما چه خواهد بود؟!

چگونه باید از اندیکاتورها استفاده کرد؟


برای استفاده از اندیکاتور، ابتدا باید یک پلتفرم معاملاتی داشته باشید. در حال حاضر، رایج‌ترین پلتفرم معاملاتی برای بورس ایران، پلتفرم مفیدتریدر بوده که توسط کارگزاری مفید ارائه شده است. اما در سطح جهانی و برای بازار فارکس، از پلتفرم‌های متاتریدر 4 و متاتریدر 5 استفاده می‌شود. ناگفته نماند که مفیدتریدر نیز بر پایه‌ی همان متاتریدر توسعه داده شده است. متاتریدر محصول شرکتی با نام متاکوتس است که یکی از بزرگترین شرکت‌های کدنویسی مالی دنیاست. این شرکت از سال‌ها پیش توانسته با ارائه دادن این دو محصول (MT4 و MT5) گوی سبقت را از رقبا دزیده، تا جاییکه تقریبا هیچ جایی را برای سایر پلتفرم‌ها باقی نگذاشته است. برای آشنایی با این پلتفرم معاملاتی و دانلود متاتریدر این مقاله را مطالعه کنید.

3

بعد از دانلود و نصب متاتریدر، کافی است اندیکاتور مد نظر خود را دانلود کرده و سپس طبق فایل آموزشی ارائه شده، آن را به متاتریدر خود (و یا هر پلتفرم معاملاتی) اضافه کنید. بعد از آن مشاهده می‌کنید که این شاخص برروی نمودار شما اضافه شده و اطلاعات جدید و دست اولی را به شما نمایش می‌دهد. حال به بخش آخر مقاله رسیده و نوبت به معرفی بهترین وبسایت برای دانلود رایگان اندیکاتورها می‌رسیم.

از کدام سایت اندیکاتور ها را رایگان دانلود کنیم؟


در بانک دانلود اندیکاتو ر تمامی اندیکاتورهای پرکاربرد به همراه آموزش نحوه نصب و استفاده در اختیار شما قرار گرفته است. با مراجعه به وبسایت ایران بروکر و رفتن به بخش دانلود اندیکاتورها، لیستی بلند بالا از تمامی اندیکاتورها در اختیار شما قرار داده شده است. گفتنی است که تمامی اندیکاتورها کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته‌اند، این در حالی است که ممکن است همین اندیکاتورها را با قیمت‌های عجیب و غریب در وبسایت‌های دیگر پیدا کنید

.

تیم تخصصی ایران بروکر تک تک اندیکاتورها را بررسی کرده تا مطمئن شود نه تنها فایل‌ها سالم هستند، بلکه آخرین نسخه از آن‌ها را برای دانلود، در اختیار شما قرار داده باشد. علاوه بر آن، در این وبسایت آموزش‌های مربوط به سرمایه گذاری و بازار فارکس از صفر تا صد در اختیار شما قرار گرفته است. همانطور که پیشتر گفته بودیم، استفاده از یک اندیکاتور به تنهایی اصلا نمی‌تواند سیگنال مناسبی را به شما بدهد. اما ترکیب آن‌ها با یکدیگر، می‌تواند سیگنال‌های قدرتمندی را برای شما صادر کند. این موضوع، سرفصل یکی از مقاله‌های سایت ایران بروکر بوده که به شما یاد می‌دهد چگونه چندین اندیکاتور را با یکدیگر ترکیب کرده و بهترین و قدرتمندترین ابزارم معاملاتی خود را بسازید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها