کد خبر: 522070
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ۰۷:۱۶:۰۳
| |

630 واگن متروی تهران در انتظار بودجه 1401

مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره آخرین وضعیت ساخت630 واگن مترو در پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد و گفت:630 واگن مترو در انتظار بودجه است.

630 واگن متروی تهران در انتظار بودجه 1401
کد خبر: 522070
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ۰۷:۱۶:۰۳

اعتمادآنلاین| علی امام درباره وضعیت قرارداد 630 واگن مترو برای تهران با بیان اینکه در ماده 58 برنامه 5 ساله ششم، دولت مکلف شده بود که 2000 دستگاه واگن برای تهران و سایر کلانشهرها تهیه کند، گفت: قرار بود تا پایان سال 1400 دولت این واگن‌ها را تحویل کلانشهرها دهد، ولی هنوز در شرایطی که تنها 4 ماه تا پایان سال 1400 باقی مانده، این امر محقق نشده است.

وی با بیان اینکه متولی این امر نیز سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تعیین شد، افزود: در سال 96 مناقصه بین المللی برگزار شد که شرکت واگن سازی و شرکای چینی آن به عنوان برندگان این مناقصه که موضوع آن ساخت 630 واگن آلومینیومی بود، معرفی شدند؛ اما یک سال طول کشید که قرارداد ابلاغ شود و پس از آن نیز فرایند تولید در داخل کشور طولانی شد به گونه ای که به تحریم های ترامپ برخورد کرد و اوضاع پیچیده تر شد.

به گزارش ایسنا ،مدیرعامل متروی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر مراحل اداری فاینانس در چین در حال انجام است، گفت: از طرف دیگر 15 درصد مبلغ قرارداد باید توسط شرکت مبداء یعنی ایران تأمین شود؛ لذا قرار بود از محل صندوق توسعه ملی، این مبلغ تأمین شود ولی در لایحه بودجه 1400 این مهم خط خورد و در بودجه، جایگزینی هم برای آن در نظر گرفته نشد.

امام ادامه داد: علی رغم مکاتبات با رئیس جمهور پیرامون حل این مشکل هنوز جواب و یا راه حل جایگزین قطعی مشخص نشده است ولی در جلسه ای که با برخی مسئولان دولتی داشتیم آنها پیشنهاد کردند که نصف 15 درصد را شهرداری تهران بپردازد؛ اما این درحالی است که در قانون دولت می بایست این مبلغ را پرداخت می کرد.

وی در مورد راه حل‌های تامین منابع مالی برای ساخت واگن‌ها گفت: یا باید در بودجه 1401، دولت ردیفی برای تحقق این مهم در نظر بگیرد و یا می بایست طی نامه ای به مقام معظم رهبری از وی اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی گرفته شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها