کد خبر: 528909
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۱:۴۴:۰۴
| |

دوچرخه‌های هیبریدی (Hybrid) چیست؟

دوچرخه‌های شهری برای رفت‌وآمد در محیط‌های شهری و مسافت‌های کوتاه برنامه‌ریزی شده‌اند. به همین دلیل این دوچرخه‌ها معمولا به دنده نیاز ندارند. البته در برخی از مدل‌های این دوچرخه، درون توپی عقب چرخ، نوعی دنده ساده کار گذاشته شده است.

دوچرخه‌های هیبریدی (Hybrid) چیست؟
کد خبر: 528909
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۱:۴۴:۰۴

دوچرخه‌های شهری برای رفت‌وآمد در محیط‌های شهری و مسافت‌های کوتاه برنامه‌ریزی شده‌اند. به همین دلیل این دوچرخه‌ها معمولا به دنده نیاز ندارند. البته در برخی از مدل‌های این دوچرخه، درون توپی عقب چرخ، نوعی دنده ساده کار گذاشته شده است.

دوچرخه‌های شهری توانایی حرکت در سرعت بالا را ندارند و از آنجایی که به ویژگی کاربردی بودن آن بیشتر توجه شده، هنگام ساخت این نوع دوچرخه جنبه‌های زیبایی یا ویژگی‌های خیلی خاص برای آن در نظر گرفته نشده است.

حالت نشستن دوچرخه‌سوار روی این نوع دوچرخه‌ها در مقایسه با دوچرخه‌های دیگر صاف‌تر است. در واقع کمر هنگام دوچرخه‌سواری خمیده نمی‌شود. به همین دلیل دوچرخه‌سوار، عبور و مرور وسایل نقلیه روبه‌رو و اطراف خود را بهتر می‌بیند.

انواع متفاوتی از دوچرخه‌ های بزرگسال و کودک در بازار وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیاز و علاقه‌تان، یکی از آنها را بخرید.

دوچرخه‌های هیبریدی (Hybrid)

دوچرخه‌های هیبریدی تلفیقی از دوچرخه‌های شهری و کوهستان هستند که موجب می‌شوند دوچرخه‌سوار روی هر سطح و مسیری بتواند به‌راحتی براند.

این دوچرخه‌ها که در زیرمجموعه دوچرخه‌های شهری قرار گرفته‌اند، در انواع متفاوتی تولید می‌شوند و آن دسته از دوچرخه‌های هیبریدی که از ویژگی‌های شهری خود تا حدی دور شده و به دوچرخه نوع کوهستان نزدیک می‌شوند، محبوبیت بیشتری دارند.

از ویژگی‌های دوچرخه‌های هیبریدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لاستیک دوچرخه‌های هیبریدی در مقایسه با دیگر دوچرخه‌های شهری پهن‌تر است اما از دوچرخه‌های کوهستان باریک‌تر. قطر لاستیک این دوچرخه‌ها معمولا از ۲۸ تا ۳۲ میلی‌متر است اما با قطر ۴۲ میلی‌متر هم ساخته می‌شوند.
  • دوچرخه‌های هیبریدی معمولا دارای فرمان‌های صاف (Flat) هستند و حالت نشستن دوچرخه‌سوار روی دوچرخه راحت و تقریبا صاف است.
  • دوچرخه‌های هیبریدی معمولا به ترمزهای دیسکی مجهز هستند. به همین دلیل سرعت توقف آنها بالاتر از دوچرخه‌های دیگری است که از این نوع ترمز استفاده نمی‌کنند و همچنین آنها در هوای مرطوب ایمن‌تر هستند.
  • دوچرخه‌های هیبریدی مناسب خیابان‌های آسفالته و البته خاکی که زیاد ناهموار نباشند، هستند. از آنجایی‌که این نوع دوچرخه به سبک‌وزنی دوچرخه‌های جاده نیست، استفاده از آن برای مسابقه توصیه نمی‌شود.
  • برخی از دوچرخه‌های هیبریدی در جلو و/یا عقب و روی میله زین کمک فنر دارند که امکان دوچرخه‌سواری راحت‌تری را فراهم می‌کنند.

دوچرخه‌های هیبریدی برای سواری در مسیرهای کوهستانی طراحی نشده‌اند، بنابراین مانند دوچرخه‌های کوهستان محکم نیستند. در ضمن آنها مانند دوچرخه‌های شهری دیگر سبک نیستند که بتوان از آنها با سرعت‌های بالا استفاده کرد.

بیشتر: خرید دوچرخه ویوا

این دوچرخه‌ها برای رانندگی راحت و بی‌دغدغه طراحی شده‌اند و در عین حال ساختارشان به‌گونه‌ای است که کمردرد و تنش در نیم‌تنه بالا  را کاهش می‌دهند.

بیشتر: معرفی برند دوچرخه جاینت 

راهنمای خرید دوچرخه هیبرید مناسب

اگر تصمیم دارید فاصله زیادی را با دوچرخه طی کنید و احساس راحتی داشته باشید دوچرخه‌های هیبرید برای شما مناسب خواهد بود.

البته امکان دارد که مجبور شوید روی این دوچرخه‌ها زیاد صاف ننشینید. دوچرخه‌های هیبرید انعطاف‌پذیری مناسبی دارند. سرعت این دوچرخه‌ها خوب بوده و در عین حال برای استفاده روزمره گزینه‌ای عالی هستند. البته گفتنی است که در این حالت دیگر از سرعت بالا و یا انعطاف‌پذیری بالا و قدرت فراوان خبری نیست.

پس اگر می‌خواهید با سرعت روی جاده‌های خوب رکاب بزنید و روی دوچرخه‌ای راحت بنشینید به شما پیشنهاد می‌کنیم دوچرخه هیبرید بخرید. چرا که به خوبی می‌تواند نیاز شما را برطرف نماید.

شایان ذکر است که دوچرخه‌های هیبرید معمولاً از دیسک‌های قدرتمندتری استفاده می‌نمایند. همین امر موجب بهبود عملکرد این دوچرخه‌ها در آب و هوای بارانی و مرطوب است.

افزون بر این می‌توانید با این دوچرخه‌ها بار هم حمل نمائید. وضعیت نشستن صاف، راحت بودن، به نسبت سریع بودن، مناسب بودن برای مسافت‌هایی‌که نسبتاً طولانی می‌باشد از مزایای دوچرخه‌های هیبرید هستند.

منبع: برلیانس https://brilliancce.com

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها