کد خبر: 535062
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۸:۳۴:۴۰
| |

ساخت پل میانرود دزفول پس از ۲۰ سال همچنان در گیر و دار تعیین پیمانکار است

با گذشت ۲۰ سال از زمان اجرای پروژه پل میانرود دزفول و قرار گرفتن آن در ردیف اعتبارات ملی، همچنان ساخت این پل در پیچ و خم تعیین پیمانکار گیر کرده است.

ساخت پل میانرود دزفول پس از ۲۰ سال همچنان در گیر و دار تعیین پیمانکار است
کد خبر: 535062
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۹ ۱۸:۳۴:۴۰

ساخت پروژه پل میانرود بخش مرکزی شهرستان دزفول که به عنوان جاده پدافند غیرعامل و جزء مصوبات شورای تامین بود از سال ۱۳۸۰ آغاز شد اما پس از گذشت دو سال از شروع کار، پروژه متوقف و پل نیز نیمه‌کاره به حال خود رها شد.

به گزارش فارس، طی این سال‌ها نیز بازدیدهای متعدد و نقل و قول‌های بسیاری از سوی مسوولان شهرستانی و استانی در خصوص تکمیل پروژه صورت گرفت اما هیچکدام نتیجه‌ای در پی نداشت. 

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز در شهریور ماه ۹۹ و در طول سفر خود به خوزستان از پروژه پل میانرود بازدید کرد و علت طولانی شدن تکمیل آن را کمبود اعتبارات و اختلافات پیمانکاری دانست.

 وعده‌هایی که اجرا نشد

یکی از شهروندان میانرود می‌گوید: در سال‌های گذشته تنها شاهد بازدیدهای مسوولان شهری و استانی از پل و وعده‌هایشان در خصوص تکمیل آن بوده‌ایم اما هیچکدام از بازدیدها و وعده‌ها نتیجه‌ای در بر نداشت.

او ادامه می دهد: ظاهرا طرح تکمیل پل میانرود تنها بهانه‌ای برای تبلیغ کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بود زیرا هر کاندیدی که قبل از انتخابات با مردم بخش مرکزی دیدار می‌کرد وعده تکمیل پل میانرود را می‌داد.

این شهروند افزود: از مسوولان خواستاریم تا به مطالبه‌ ما مردم میانرود توجه و برای تکمیل هر چه سریعتر پروژه اقدام نمایند چرا که اگر پل به بهره‌برداری برسد و منطقه از بن بست خارج شود، رونق اقتصادی برای بخش مرکزی و محصولات کشاورزی بوجود خواهد آمد.

تبدیل پروژه استانی به پروژه ملی

سیدناصر موسوی عضو شورای اسلامی شهر میانرود علت اصلی ناتمام ماندن طرح پل میانرود را مشکلات مالی و عوض شدن پیمانکار دانست و اظهار کرد: دو سال بعد از آغاز پروژه به دلیل کمبود اعتبارات، طرح متوقف شد و پس از مدتی نیز پیمانکار با مشکلاتی مواجه گردید و پروژه به پیمانکاری دیگر تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه پس از شروع به کار نماینده فعلی شهرستان، تکمیل پروژه در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با پیگیری نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، این طرح از پروژه‌های استانی به پروژه‌ی ملی تبدیل شده است تا اعتبارات ملی نیز برایش اختصاص یابد.

عضو شورای شهر میانرود با اشاره به پیشرفت ۷۰درصدی پروژه ادامه داد: در این راستا اعتبار خوبی برای تکمیل پل اختصاص یافته است و قرار است به زودی مناقصه جدید در اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گیرد و پروژه به پیمانکار جدید تحویل داده شود.

موسوی آسفالت و زهکشی ۳۰ کیلومتر جاده میانرود را که ۱۵ کیلومتر قبل از پل و ۱۵ کیلومتر بعد از پل است را نیز ضروری دانست و گفت: ما با همکاری شهرداری میانرود مقداری از جاده‌ای را که مسیر تردد مردم و بیش از هزار کارگر و همچنین جاده استراتژیک پدافند غیرعامل بین دزفول و شوش است را نیز بهسازی کرده‌ایم تا مردم شهرستان و کارگرانی که روزانه از این مسیر در رفت و آمد هستند، راحت‌تر از پل شناور عبور کنند.

تکمیل و ساخت پل میانرود از پروژه‌های مهم و ضروری شهرستان دزفول است زیرا که احداث این پل هم بخش مرکزی را از بن‌بست خارج می‌کند و هم موجب کاهش مسیر دزفول به اهواز و تردد آسان‌تر کارگران و اهالی بخش مرکزی به هفت‌تپه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها