کد خبر: 536058
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۱۵:۲۸:۲۶
| |

طلا 6 دلار گران شد

با کاهش ارزش دلار و انتظار بازار برای انتشار گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا، قیمت طلا 6 دلار و 36 سنت افزایش یافت و به 1811.21 دلار در هر اونس رسید.

طلا 6 دلار گران شد
کد خبر: 536058
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۱۵:۲۸:۲۶

قیمت طلا با کاهش ارزش دلار در روز جمعه بالا رفت.

به گزارش فارس، به نقل از رویترز، در عین حال، بازار طلا منتشر انتشار آمار فرصت‌های شغلی آمریکا هستند که می‌تواند بر موضع بانک مرکزی آمریکا در مورد سیاست‌های پولی‌اش تاثیر بگذارد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 6 دلار و 36 سنت افزایش 1811.21 دلار فروخته شد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست دیلی فاکس گفت: اگر گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا، فدرال رزرو را به انجام سیاست‌هایش ترغیب کند، این امر می‌تواند به کاهش قابل توجه در قیمت طلا منجر شود.

قیمت طلا تا این زمان از هفته جاری میلادی حدود 0.9 درصد  افزایش یافته است زیرا کاهش ارزش دلار بر جذابیت طلا برای سرمایه گذاری افزوده است.

پس از اینکه فدرال رزرو، افزایش نرخ بهره را برای مقابله با خطرهای تورمی در ماه مارس را اعلام کرد، قیمت طلا به کمترین رقم در یک ماه و نیم گذشته رسید و از آن زمان تاکنون، کم و بیش در محدوده نزدیک به 1800 دلار در هر اونس در نوسان است.

طلا به عنوان دارایی امن در زمان افزایش تورم و خطرهای ژئوپلتیکی در نظر گرفته می شود اما افزایش نرخ بهره می تواند هزینه های نگهداری طلا را افزایش دهد.

همچنین، نگرانی ها در مورد حمله روسیه به اوکریان، تقاضا برای طلا را بالا نگه داشته است.

جوردن الیسو، مدیر بخش تحقیقات محصولات و سرمایه‌گذاری در  Australia's Perth Mint معتقد است: «نشانه ‌های تورم پایدارتر به دلیل ادامه مشکلات زنجیره تامین، قیمت ‌های بالاتر کالاهای اساسی یا ادامه فشار بر دستمزدها، می‌تواند به‌ عنوان عامل مخالف برای طلا در سال جاری عمل کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها