کد خبر: 541852
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ ۱۵:۱۱:۰۰
| |

راهنمای خرید شیرآلات آشپزخانه که فرایند خرید را ساده‌تر می‌کند

آشپزخانه بدون تردید دیگر آن جایگاه سطحی و معمولی گذشته را ندارد. طی چند دهه اخیر، با ورود فناوری‌های نوین به بازار تجهیزات بهداشتی ساختمانی، نقش طراحان و مهندسان در فرایند طراحی شیرآلات به مراتب پررنگ‌تر شده است. با این اوصاف، بسیاری از مصرف کنندگان مایل هستند به دنبال بهترین راهنمای خرید شیرآلات آشپزخانه باشند تا از نتیجه خرید خود، رضایت کافی داشته باشند.

راهنمای خرید شیرآلات آشپزخانه که فرایند خرید را ساده‌تر می‌کند
کد خبر: 541852
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ ۱۵:۱۱:۰۰

آشپزخانه بدون تردید دیگر آن جایگاه سطحی و معمولی گذشته را ندارد. طی چند دهه اخیر، با ورود فناوری‌های نوین به بازار تجهیزات بهداشتی ساختمانی، نقش طراحان و مهندسان در فرایند طراحی شیرآلات به مراتب پررنگ‌تر شده است. با این اوصاف، بسیاری از مصرف کنندگان مایل هستند به دنبال بهترین راهنمای خرید شیرآلات آشپزخانه باشند تا از نتیجه خرید خود، رضایت کافی داشته باشند.

ازآنجاییکه تجهیزات بهداشتی ساختمانی به ویژه شیرآلات اهمیت روزافزونی پیدا کرده، لازم است پیش از نهایی کردن فرایند خرید به نکاتی که لبخند رضایت از خرید را بر لب می‌نشاند، توجه داشته باشید.

راهنمای خرید شیرآلات آشپزخانه پیش از خرید محصول

نکاتی در مورد خرید شیرآلات وجود دارد که دانستن آنها پیش از خرید، کمک میکند تا مشتری با آگاهی اصولی و تسلط قابل قبولی محصول مورد نظر خود را انتخاب کند.

جذابیت ظاهری

نمای ظاهری یکی از فاکتورهایی به شمار می‌رود که بسیاری از مشتریان آن را در جایگاه نخست خرید قرار می‌دهند. این نکته به ویژه در مورد انواع شیر آشپزخانه اهمیت دارد. هرچه مدل و رنگ شیرآلات، چشمگیرتر و نمای بهتری داشته باشد، زیبایی طراحی آشپزخانه را دوچندان می‌کند.

آنچه در مورد جذابیت ظاهری لازم است به خاطر سپرده شود، درنظر داشتن کارایی محصول و بالا بودن نمره برند برای عملکرد شیرآلات است. بنابراین نباید صرفاً مقهور جذابیت ظاهری کالا شد و آیتم‌های مهم دیگر را کم اهمیت دانست چرا که پیامدهای اهمیت صرف به ظاهر ممکن است در بلند مدت به صورت خرابی شیرآلات یا نیاز مداوم به تعمیر و تعویض قطعات خود را نشان بدهد.

جنس بدنه شیرآلات بهداشتی

2

در راهنمای خرید شیرآلات آشپزخانه، اشاره به جنس بدنه محصول بدون تردید لازم است. بسیاری از برندهای معتبر شیرآلات در تلاش هستند تا جنس مناسب را برای محصولات خود در نظر بگیرند که ترکیبی است از فلز برنج، استیل، روی و سرب.

شایان ذکر است که فلز سرب همواره یکی از خطوط قرمز در تولید شیرآلات ساختمانی به شمار می‌رود. اگرچه این فلز از ترکیبات مهم برای تهیه انواع شیرهای بهداشتی است ولی بی توجهی در اندازه آن، خطرات جبران ناپذیری را برای سلامت انسان به همراه خواهد داشت.

افزودن تنها 2.5% سرب به مجموعه ترکیبات شیرآلات بهداشتی از جمله قوانینی است که تمامی برندهای نام آشنای کشور ملزم به رعایت آن هستند و برخی از برندها مانند کی دبلیو سی برای محصولات خود از استاندارد اروپا و آمریکا (کمتر از 1.2%.) استفاده می‌کنند. البته ناگفته نماند که به غیر از بدنه برنجی، بدنه استیل هم طرفداران خاص خود را در بازار انواع شیرهای بهداشتی دارد.

بلند یا کوتاه بودن علم شیرآلات

ارتفاع علم شیر باید متناسب با فضای مورد نظر باشد. برای مثال انواع شیر روشویی را متناسب با روشویی، سینک و همچنین طراحی کابینت ارتفاع سنجی می‌کنند. درصورتیکه هنگام انتخاب محصول به راهنمای خرید شیرآلات آشپزخانه توجه کنید، متوجه خواهید شد که ارتفاع علم شیر تأثیر به سزایی در کاربری محصول برای مصرف کنندگان دارد و نادیده گرفتن این نکته در بلند مدت باعث بروز مشکلاتی مثل آسیب‌های جسمی (کمر درد، درد گردن) یا خرابی کابینت دور سینک به دلیل پاشیدن بی رویه آب و در نهایت خستگی هنگام کار می‌شود.

کارتریج و پرلاتور

دو قطعه مهم در شیرآلات، کارتریج و پرلاتور هستند که وجود آنها در بالاترین کیفیت، در رضایت شما از عملکرد شیر آشپزخانه تاثیر مهمی خواهد داشت. کارتریج همان مغزی شیرالات اهرمی است که کنترل دما و فشار آب به وسیله این قطعه صورت می‌پذیرد. قطعه دیگری که اهمیت بالایی دارد، پرلاتور می‌باشد که با نام آبفشان نیز شناخته می‌شود. از پرلاتور معمولا برای صرفه جویی در مصرف آب استفاده میشود. این قطعه با قرارگیری بر روی خروجی شیرآلات، آب را با هوا مخلوط نموده و ترکیب این دو را از شیر خارج میکند. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد پرلاتور به دست آورید، بهتر است به مقاله پرلاتور چیست سایت کی دبلیو سی ایران مراجعه نمایید.

آبکاری شیرآلات

هنر آبکاری (پوشش) از جمله مواردی است که نشان می‌دهد یک برند چگونه برای جلب رضایت مصرف کننده عمل می‌کند. آبکاری شیرآلات عموماً طوری طراحی و انجام می‌شود که در کنار توجه به کیفیت و حفظ ماندگاری فلز بدنه در برابر حرارت، خش خوردگی و ضربه، آیتم جذابیت ظاهری و هماهنگی با طراحی آشپزخانه را هم در خود جای داده باشد.

به طور کلی دو نوع آبکاری، محبوبیت بیشتری در بازار شیرآلات آشپزخانه دارد:

آبکاری کروم

مهم‌ترین و پرطرفدارترین آبکاری، آبکاری کروم است که فراوانی قابل توجهی در بازار مصرف دارد. ویژگی‌های مثبتی مثل دوام طولانی، ظاهر جذاب، مقاومت در برابر ضربه و خش خوردگی باعث شده است از جمله پراستفاده‌ترین روش پوشش بدنه شیرآلات در کارخانه‌های تولید شیرآلات بهداشتی باشد.

آبکاری شیرهای بهداشتی با کروم باعث درخشندگی، شفافیت و حالت آینه‌‌وار آن‌ها می‌شود و انعکاس چشمگیری روی سطح محصول ایجاد می‌کند. ناگفته نماند که این روش آبکاری برای افزایش مقاومت فلز بدنه در برابر سایش و خوردگی، سخت شدن سطح، تمیزکاری و نگهداری بهتر از بدنه اصلی با مواد شوینده و در نهایت نمای ظاهری استفاده می‌شود.

آبکاری PVD

3

این آبکاری که به آبکاری تحت خلأ یا پوشش تیتانیومی در ایران معروف است، دومین روش پرطرفدار در روکش کردن شیرآلات بهداشتی به شمار می‌رود. رنگ‌های طلایی درخشان و مات استفاده شده روی بدنه شیرها با روش آبکاری PVD ایجاد می‌شود.

ویژگی‌های مثبتی مثل مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و سایش، سختی بالای بدنه، تمیزکاری و نگهداری بهتر از بدنه اصلی با مواد شوینده و درنهایت جلوه باشکوه ظاهری باعث شده است تا آبکاری مورد نظر محبوبیت زیادی بین تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی داشته باشد.

کاربری آسان

در راهنمای خرید شیرآلات آشپزخانه عموماً به این نکته چندان اشاره نمی‌شود بلکه لازم است تا مصرف کننده اطلاعات لازم را از فروشنده و هنگام امتحان شیر مورد نظر خود به دست آورد.

از آنجایی که پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین شیرآلات مخصوصاً شیر آشپزخانه، شیرهای اهرمی هستند بسیاری از برندها تلاش می‌کنند بهترین مدل‌های شیرآلات اهرمی را وارد بازار مصرف کنند. انواع دیگر شیرآلات آشپزخانه شامل موارد زیر می‌شوند:

  • شیرهای آشپزخانه ساده (علم ثابت)
  • شیرهای آشپزخانه شلنگدار (شاور shower)
  • شیرآلات آشپزخانه دومنظوره (تصفیه دار)

قیمت شیر بهداشتی

تنوع قیمت شیرآلات بهداشتی و به طور کلی تجهیزات بهداشتی ساختمانی به دلیل تفاوت مدل آنها نیست بلکه پیچیدگی طراحی محصول باعث قیمت‌های متنوع می‌شود. درصورتیکه در کنار بررسی آیتم‌های متفاوت در راهنمای خرید شیرآلات آشپزخانه، به طراحی خاص و چشمگیر محصول هم اهمیت می‌دهید، باید بودجه بندی مناسبی هم برای این علاقه مندی خود در نظر داشته باشید.

پایان بخش

انتخاب شیرآلات آشپزخانه همیشه یکی از قسمت‌های جذاب طراحی و ایجاد هارمونی برای آشپزخانه است. بسیاری از مصرف کنندگان مایل هستند حساسیت ویژه‌ای برای انتخاب شیر روشویی آشپزخانه خود داشته باشند.

در راهنمای خرید شیرآلات آشپزخانه عموماً به مهم‌ترین نکات خرید اشاره می‌شود. بنابراین مشتریانی که سلیقه‌های متفاوتی دارند یا برای اولین بار می‌خواهند برای آشپزخانه خود خرید کنند، لازم است نکات لازم در راهنمای خرید شیرآلات آشپزخانه را به خاطر بسپارند تا درنهایت با رضایت از خرید خود، راهی خانه شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها