کد خبر: 545804
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۴:۴۰:۴۲
| |

معاون بازرسی صمت خبر داد:

از ۱۵ فروردین بازار برای لوازم یدکی خودرو تقلبی ناامن می‌شود

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت استان همدان از آغاز طرح ویژه برای لوازم یدکی خودرو و لوازم خانگی خبر داد.

از ۱۵ فروردین بازار برای لوازم یدکی خودرو تقلبی ناامن می‌شود
کد خبر: 545804
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۴:۴۰:۴۲

مرتضی بیدآبادی اظهار کرد: استان همدان به عنوان پایلوت برای اجرای طرح بازرسی انتخاب شده و در کل کشور چهار استان به عنوان پایلوت در اجرای این طرح ویژه منتخب شده که همدان یکی از آنهاست و با هماهنگی مجموعه تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت این طرح اجرا می‌شود که بازار برای عرضه محصولات قاچاق و تقلبی نا امن می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اجرای طرح بازرسی از لوازم یدکی خودرو از ۱۵ فروردین ماه و رصد در بازار آغاز شده و اولویت بازرسی‌ها در حوزه باتری و کمک فنر خودروهاست.

بیدآبادی با بیان اینکه اگر در کمک فنر خودرو مشکلی پیش بیاید خودرو واژگون می‌شود، تصریح کرد: در اجرای این طرح کمک فنر خودرو به صورت ویژه مورد بازرسی قرار می‌گیرد و بازار را برای عرضه قاچاق محصولات تقلبی نا امن می‌کنیم.

وی با بیان اینکه لوازم قطعات یدکی خودرو قیمت درج شده بر روی جنس ندارد، تصریح کرد: از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تولیدکنندگان قطعات لوازم یدکی موظف به درج قیمت بر روی کالای مورد نظر شدند اما در برخی موارد ممکن است جنس مورد نظر مربوط به گذشته بوده یا در انبار باشد قیمت مشخص ندارد، بنابراین اگر شهروندان شکایتی از قبیل گران فروشی داشته باشند می‌توانند به مجموعه صمت مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

دکتر بیدآبادی از وجود ۱۸ واحد تولید کننده لوازم یدکی خودرو در همدان خبر داد و گفت:  یکی از این واحدهای فیلتر سرکان بوده که تولید کننده قطعات خودرو است و به عنوان یک رهبر در بازار محسوب می شود همچنین در شهرک صنعتی بهاران چندین واحد تولید کننده قطعات خودرو داریم که نظارت و بازرسی از آنها در این طرح انجام خواهد شد همچنین در سطح بازار از محصولات و قطعات لوازم یدکی خودرو انجام می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها