کد خبر: 562732
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۵:۵۰:۰۰
| |

تعمیر اوکی راه حل یکسره کار کردن یخچال

باز ماندن درب یخچال و یا بسته نشدن کامل آن منجر به هدر رفت هوای خنکی میشود که یخچال تولید کرده است. در نتیجه یخچال زود اتومات میکند. رفع این مشکل بسیار راحت است. کافیست پس از هر بار استفاده از یخچال، درب آن را چک کنید که به خوبی بسته شده باشد.

تعمیر اوکی راه حل یکسره کار کردن یخچال
کد خبر: 562732
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۵:۵۰:۰۰

زمانی که درب یخچال باز بماند یا به طور کامل بسته نشود، یخچال زود اتومات میکند. طرز کار یخچال به گونه‌ای است که هوای داخلش را مدام خنک نگه میدارد. زمانی که هوای داخل یخچال افت کند، به صورت خودکار اتومات میکند. در پی همین مسئله، باز ماندن درب یخچال و یا بسته نشدن کامل آن منجر به هدر رفت هوای خنکی میشود که یخچال تولید کرده است. در نتیجه یخچال زود اتومات میکند. رفع این مشکل بسیار راحت است. کافیست پس از هر بار استفاده از یخچال، درب آن را چک کنید که به خوبی بسته شده باشد.

از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار می‌کند

یکی از دلایلی که علت زود اتومات کردن یخچال را توضیح میدهد، عدم تهویه مناسب است. اگر یخچال زود اتومات میکند، حواستان به کیفیت تهویه یخچال باشد. تهویه یخچال از قسمت پشت آن اتفاق می‌افتد. در این قسمت قطعه‌ای به نام کمپرسور وجود دارد که تهویه یخچال را کنترل میکند. زمانی که یخچال با دیوار فاصله کمی داشته باشد، عملکرد صحیح کمپرسور مختل میشود. چرا که کمپرسور برای تهویه صحیح به هوای تازه و خنک نیاز دارد. بهتر است قسمت پشت یخچال 5 الی 10 سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته باشد.

در محل گرمی قرار دارد و یخچال زود اتومات می‌کند

با قرار دادن یخچال در محل گرم آن را به زحمت نیندازید! زمانی که یخچال زود اتومات میکند باید به محلی که آن را قرار داده‌اید دقت کنید. آیا یخچال را در محلی گرم قرار داده‌اید؟ قراردادن یخچال در محلی گرم، گرم‌شدن هوای داخل یخچال را تسریع کرده و در نتیجه یخچال زود اتومات میکند.

منظور از محل گرم این است:

  • یخچال در معرض تابش مستقیم و شدید نور خورشید قرار دارد
  • یخچال در نزدیک اجاق گاز قرار داده شده است
  • یخچال در نزدیکی بخاری و یا شوفاژ قرار دارد

قبل از هر گونه عیب یابی کمپرسور یخچال خود، مطمئن شوید که دستگاه داغ نباشد. علاوه بر این، بهتر است قبل از دستکاری هر چیزی غیر از دکمه های کنترل پنل یخچال، یخچال را از برق بکشید یا برق را از کلید قطع کنید. تا حد امکان برای راهنمایی به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید یا اگر به کمک بیشتری نیاز دارید با سازنده تماس بگیرید. اگر اصلاً مطمئن نیستید که چه کاری انجام می دهید، باید با یک متخصص برای کمک تماس بگیرید.

علت کار نکردن موتور یخچال چیست؟

اگر یخچال شما در طرفین و بالا بیش از حد گرم می شود، ابتدا باید کمپرسور را بررسی کنید. کمپرسور بخشی از سیستم خنک کننده دستگاه است و برای عملکرد عادی ضروری است. کمپرسور ممکن است به دلایل مختلفی داغ کار کند، از جمله کمبود مبرد در دستگاه یا ترموستات یخچال که خیلی پایین تنظیم شده است، در نتیجه باعث می شود کمپرسور بیش از حد کار کند.

ترموستات یخچال خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در دمای مناسب تنظیم شده است. بررسی سطح مبرد از طریق خودتان کمی دشوار است. اگر به این مرحله برسید احتمالاً به یک متخصص برای کمک به شما نیاز خواهید داشت. اگر دمای تنظیم شده یخچال مشکلی ندارد، باید مکان دیگری برای نگهداری مواد غذایی فاسد شدنی خود پیدا کنید و دستگاه را از برق بکشید. زمانی که کمپرسور بیش از حد گرم می شود، اجازه دادن به کارکردن یخچال بی خطر نیست.

فن خنک کننده یخچال نیز بخش مهمی از توانایی دستگاه برای خنک ماندن است. فن خنک کننده به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد دستگاه کمک می کند، اما موتور آن ممکن است به مرور زمان از کار بیفتد. بررسی کنید تا مطمئن شوید که فن همچنان در حال چرخش است. در غیر این صورت، احتمالاً علت داغ بودن کمپرسور است. صرف نظر از مشکل کمپرسور یخچال خود، ممکن است پس از اتمام عیب یابی به یک متخصص برای کمک به تعمیرات نیاز داشته باشید. با این حال، با بررسی مشکل توسط خودتان، ممکن است در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید، اما باید دقت داشته باشید در صورت نداشتن تخصص اقدام به تعمیر لوازم خانگی ننمایید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها