کد خبر: 578258
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۰:۵۴:۴۲
| |

آگهی

خرید اسب ترکمن بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است

این حیوان پر سود دارای یک ژن بسیار منحصر بوده و اندامی کشیده با پاهای پر سرعت داشته که نژاد این اسب ترکمن است.

خرید اسب ترکمن بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است
کد خبر: 578258
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۰:۵۴:۴۲

این حیوان پر سود دارای یک ژن بسیار منحصر بوده و اندامی کشیده با پاهای پر سرعت داشته که نژاد این اسب ترکمن است و یک زندگی تقریبا صحرایی و کویری دارد و سرعت آن در مناطق باز زیاد تر نسبت به مکانهای مانند جنگل دارد و امروزه با خرید اسب ترکمن و استفاده در اماکن پرورش اسب از آن استفاده های بی شماری می کنند. تا کنون با ارسال این اسبها به سر تا سر جهان کشورهای دیگر جهت زنده نگه داشتن بقای آنها از آمپولهای ژنتیکی به وسیله سرنگ شیشه ای استفاده نموده و با تولید مثل آنها یک حیوان دونده دیگر با شکل و شمایلی خاص به وجود آمده است که هیچ گونه از ژن این اسب در آن وجود ندارد و

فقط به نام این نوع نژاد تمام شده است، این موجود هم اکنون در ترکمن موجود بوده و نسل آن بسیار قدیمی و قدمت دار بوده و خدمات بسیاری را به انسانها ارائه داده اند. اسب ترکمن یکی از بهترین موجود در بین تمامی اسبهای جهان به حساب آمده و ظاهر زیبای آن شروع جذابیت آن بوده و از گردن تا دم یک انعطاف پذیری و عضلانی بودن بدن آنها را به نمایش می گذارد.

حیوانات ویژگی بسیاری دارند و اسب ترکمن یکی از بهترین موجودات پر سرعت روی کره زمین به حساب می آیند که امروزه در مسابقات سوارکاری از آنها استفاده می کنند. در مناطق راز و جرگلان که در خراسان شمالی واقع بوده یکی از بهترین نقاط کشور ایران به حساب می آید که اسبهای ترکمن در مناسب ترین شرایط آب و هوایی زندگی و رشد می کنند، شرایط جوی آن منطقه به گونه ایی بوده که اسبها را وحشی کرده و تا ساعتها مجبور به سرعتی حرکت کردن می کند.

اسب ترکمن یموت

از جمله دیگر گونه های بسیار زیبا و اصیل نژاد ترکمن، اسب ترکمن یموت می باشد که بر خلاف گونه های دیگر این نژاد این اسب دارای ویژگیهای خاصی بوده و برای حمل و نقل بارهای سبک استفاده می شود که همچنین دارای طاقت بسیار زیادی بوده و به گونه ای اسب صحرا محسوب می شود که نیاز به کمترین مراقبت را دارد. این گونه از اسب بسیار نادر بوده و توانایی زندگی در بیابان با کمترین آب و جیره های غذایی را دارد که از لحاظ بدنی شباهت بسیار زیادی به گونه آخال تکه دارد که به رنگهای شاه بلوط، خاکستری و سیاه بوده و می توان گفت نسبت به اسب آخال تکه از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد.

Untitled

امروزه استفاده از اسبهای نژاد دار و اصیل در مسابقات اسب دوانی شدت بسیار زیادی گرفته است و در سراسر جهان همواره افراد زیادی به رشد و آموزش این اسبها برای شرکت در مسابقات می پردازند که جایزه های بسیار بالایی داشته و البته شرط بندیهای زیادی هم روی این مسابقات در کشورهای اروپایی انجام می گیرد و به یک ورزش مطرح در دنیا تبدیل شده است.

امروزه بر خلاف گذشته که اکثر افراد جامعه حیواناتی مانند اسب را داشتند دیگر کسی توانایی خرید این گونه حیوانات و نگهداری آنان را ندارد که این موضوع به دلیل پیشرفت و شکل گیری نظام صنعتی و شهری می باشد که ماشینهای سواری و وسایل نقلیه دیگر جایگرین این موارد شده اند و دیگر اشخاص نیازی به نگهداری این حیوانات ندارند.

اسب ترکمن بجنورد

دیگر حیواناتی که مرکز ما آنها را در تعداد انبوهی عرضه می نماید، اسب ترکمن بجنورد است که دارای ویژگیهای مهمی می باشد که یکی از این موارد دارا بودن بدنی ماهیچه ای بوده و همچنین از سینه های ورزیده و کشیده ای برخوردار می باشند. وزن تمامی این اسبهای ترکمن بجنورد ایده آل بوده و همچنین از عمر بالاتری نیز نسبت به نمونه های دیگر برخوردار می باشند. از این اسبهای ترکمن بجنورد به منظور حمل وسایل لازم و کاه و کلش در طی مسیر بهره گرفته می شود و  می توان به اندازه لازم بارهای خود را به مقصد رساند. البته شایان ذکر است که اسب ترکمن بجنورد می تواند برای مسابقات مناسب باشد و شما را برای شرکت در یک میادین ویژه همراهی نماید. از نمونه های بی نظیری که مرکز ما عرضه نموده است .

3

نوع ترکمن بجنورد است که از استقامت بالایی برخوردار است و همواره در مقادیر فراوانی نیز جهت صادرات به کشورهای دیگر آماده شده است. این نوع اسبها از روشنایی خاصی در قسمتهای مختلف بدن خود برخوردار بوده و زیبایی منحصر به فردی نیز دارا می باشند و از طرفی دارای چشمانی درشت می باشند و هوشیاری بالایی را نیز دارا هستند. نکته ای بسیار اعجاب آوری را بیان می نماییم که در واقع مربوط به سالهای دور می باشد که تعدادی از افراد این نمونه اسبها را برای طی نمودن مسیری طولانی تحت اختیار گرفته و تا مقصدی بسیار دور سوارکاری نموده اند و مشاهده شده بود که این نوع اسبها تحمل بالایی را نسبت به عدم استفاده از آب و ماده غذایی داشته اند. البته در مسابقات متنوع جهانی نیز این نوع اسبهای ترکمن بسیار کاربردی می باشند و بسیاری از شرکت کنندگان توانسته اند مقامهای خاصی را از آن خود نمایند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها