کد خبر: 584028
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۱۵:۱۰:۳۶
| |

روزنامه دنیای اقتصاد:

شکایت از اقتصاد دستوری؛ دولت می‌خواهد سفت‌و‌سخت در زمین اقتصاد بازی کند

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: دولت تصمیم ندارد تا خود را از اقتصاد جدا کند و به‌نظر می‌رسد همچنان هم می‌خواهد سفت و سخت در زمین اقتصاد بازی کند. بازی‌‌‌‌‌ای که نتیجه آن از پیش مشخص است.

شکایت از اقتصاد دستوری؛ دولت می‌خواهد سفت‌و‌سخت در زمین اقتصاد بازی کند
کد خبر: 584028
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۳ ۱۵:۱۰:۳۶

روزنامه دنیای اقتصاد با اشاره به دستور دولت برای ارائه مرغ ارزان از احتمال کاهش تولید مرغ در ماه‌های آینده خبر داده و سپس از دخالت دولت در اقتصاد شکایت کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، مرغ ارزان شده است، اما این‌بار هم با دخالت‌های دولت. فعالان این حوزه عنوان می‌کنند که افزایش دستوری جوجه‌ریزی موجب شده افزایش عرضه در بازار رقم بخورد و مرغ ۸ تا ۱۳ هزار تومان زیر قیمت مصوب به فروش برسد. عواقب این کاهش قیمت، عدم انتفاع مرغداران از تولید است و در ماه‌های آینده ممکن است با کاهش تولید مرغ روبه‌رو باشیم.

در ادامه این گزارش آمده است: حمایت از مصرف‌کننده در قدم اول، نیازمند تامین رضایت و منافع تولیدکننده است. اگر تولیدی انجام نشود، چطور می‌توان از مصرف‌کننده حمایت کرد؟ هرچند این اتفاق طی سال‌های اخیر به کرات و در بازارهای مختلف افتاده است، اما دولت تصمیم ندارد تا خود را از اقتصاد جدا کند و به‌نظر می‌رسد همچنان هم می‌خواهد سفت و سخت در زمین اقتصاد بازی کند. بازی‌‌‌‌‌ای که نتیجه آن از پیش مشخص است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها