کد خبر: 596765
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۶:۰۰:۵۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اگر برای خانه‌تکانی وقت کافی ندارید، این راه را امتحان کنید

اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که یا شاغل هستند و زمان کمی برای رسیدگی به نظافت منزل خود دارند، یا جزو افرادی هستید که چندان به چندوچون کار نظافت آشنایی ندارید، تنها با استخدام یک نظافتچی برای چند ساعت می‌توانید کارهای خود را برای چند روز جلو بیندازید.

اگر برای خانه‌تکانی وقت کافی ندارید، این راه را امتحان کنید
کد خبر: 596765
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۶:۰۰:۵۰

نزدیک عید که می‌شود اولین مسئله‌ای فکر خانم‌ها را درگیر می‌کند نظافت منزل و خانه‌تکانی است. قدیم‌تر روزهای تعطیل آخر هفته درماه‌های آخر سال آقایان آستین را بالازده و از پشت هر پنجره‌ای می‌شد آنها را دید که مشغول شیشه تمیز کردن بودند. یا درب حیاط هر خانه ای که باز می‌شد آب‌و کف یفید بود که حاصل شستن فرش ها بود و به کوچه ریخته می‌شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، اما با ماشینی‌تر شدن زندگی‌ها و همین‌طور شاغل شدن اکثر خانم‌ها خانه‌تکانی عید هم شکل دیگری به خود گرفت. حالا دیگر معمولا فرش‌ها برای شستشو به قالی‌شویی‌ها روانه می‌شوند و نظافت خانه‌ها به نیروهای متخصص در این زمینه سپرده می‌شوند.

اما با این وجود هنوز چیزی از دغدغه خانم‌ها برای نظافت خانه در شب عید کم نکرده است چرا که انتخاب بهترین نظافت‌چی برای کمک به امور خانه‌تکانی کار ساده ای نیست.

در اینجا به برخی نکات برای راهنمایی شما عزیزان جهت انتخاب نظافتچی می‌پردازیم.

مزایای استفاده از نیروی خدماتی در منزل

افرادی که از سوی شرکت‌های خدماتی برای نظافت منزل استخدام می‌شوند، نظافتچی های ماهر و باتجربه ای هستند که در حیطه کارب خود آموزش دیده اند.

این افراد، برای کارشان ابزار و محصولات خاص خودشان را دارند که به سادگی می‌توانند مکان های غیر قابل دسترس را هم برای شما تمیز کنند. آن ها با توجه به تجربه خود می دانند در هر منطقه به چه نوع و چه میزان شوینده احتیاج دارند. آن‌ها هنگام نظافت با توجه به جنس وسایل از شوینده مناسب استفاده می‌کنند تا آسیبی به آن‌ها نرسد.

صرفه‌جویی در زمان و انرژی

با استفاده از خدمات نظافت منزل برای عید، می توانید زمانی را که قصد داشتید برای این کار صرف کنید، به انجام کارهای دیگر اختصاص دهید. اگر شما نیز جزو افراد شاغل هستند و زمان کمی برای رسیدگی به نظافت منزل خود دارید، یا جزو افرادی هستید که چندان به چندوچون کار نظافت آشنایی ندارید، تنها با استخدام یک نظافتچی برای چند ساعت می توانید کارهای خود را برای چند روز جلو بیندازید.

هزینه استفاده از خدمات نظافت برای منزل

هزینه این خدمات به مسائل مختلفی بستگی دارد.

متراژ منزل شما بر روی قیمت نظافت منزل تاثیر دارد. هرچه خانه بزرگ تر باشد، هزینه آن نظافت نیز افزایش پیدا می کند.

همچنین تعداد اتاق خواب‌ها، سرویس بهداشتی و غیره نیز بر روی زمان مورد نیاز برای نظافت اثر می گذارد.

با این تفاسیر با افزایش زمان، هزینه دستمزد یک نظافتچی ساعتی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

نکته دیگری که در قیمت خدمات نظافتی منزل شما تاثیر دار این است که هرچه خدمات درخواستی شما تخصصی‌تر باشد، هزینه پرداختی نیز بالاتر می‌رود.

برای مثال نظافت سطحی منزل که شامل نظافت سطوح و نظافت سطحی آشپزخانه می‌شود کار بسیار ساده‌تری نسبت به نظافت خانه‌تکانی است و هزینه چندانی ندارد؛ اما نظافت تخصصی مکان هایی مانند حمام، سرویس بهداشتی، نظافت کلی آشپزخانه و غیره با هزینه بالاتری انجام می شود. در نظافت خانه به این مسائل هم دقت کنید که جابه‌جایی وسایل و تغییر دکوراسیون باید با هماهنگی قبلی صورت گیرد چراکه برای جابه‌جایی وسایل یا تغییر دکوراسیون به نیروهای حرفه‌ای در آن زمینه مشخص احتیاج پیدا خواهید کرد.

نکته دیگری که هزینه نظافت را برای خانه شما بالا می‌برد محل سکونت شماست. اگر نظافتچی برای ایاب و ذهاب به منزل شما هزینه زیادی را صرف کند، تمام این هزینه به مبلغی که شما باید پرداخت کنید، اضافه خواهد شد.

برای سهولت کار نظافت‌چی و بالا رفتن سرعت کار چه کنیم؟

در مرحله اول بهتر است انجام کارهای منزل را تقسیم بندی کنید. در این مرحله باید اولویت ها را هم برای خودتان و هم برای نظافت‌چی مشخص کنید.

مثلاً می توانید از اتاق خواب‌ها شروع کنید وقتی اتاق خواب‌ها تمیز شدند و وسایل دور ریختنی از داخل اتاق‌ها به بیرون منتقل شد درب اتاق‌ها را ببنید و به مرحله بعد بروید.

آشپزخانه می تواند گزینه بعدی باشد چرا که آشپزخانه به دلیل این که در معرض کثیفی است بیشتر از جاهای دیگر نیاز به نظافت دارد و به دلیل وجود کابینت، لوازم برقی و ظروف زیادی که در آن قرار دارد در نظافت به زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین تا زمانی که خسته نیستید و انرژی کافی برای کار سخت نظافت آشپزخانه وجود دارد تمیز کردن یخچال ها، پاک کردن کابینت، شستن وسایل داخل کابینت، شستن ظروف و…. را انجام دهید.

در مرحله بعد به سراغ پذیرایی و اتاق نشیمن بروید. می توانید از قبل فرش ها را یا خودتان بشویید یا بدهید قالیشویی تا بعد از خانه تکانی فرش ها را پهن کنید. 

 مرحله آخر نظافت را به سرویس بهداشتی اختصاص دهید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها