کد خبر: 600443
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۰۹:۲۷:۱۵
| |

هشدار یک کارشناس حوزه آب: نگران آب تابستان تهران باشیم

رضا حاجی‌کریم، کارشناس حوزه آب تاکید کرد که باید نگران آب تابستان تهران باشیم.

هشدار یک کارشناس حوزه آب: نگران آب تابستان تهران باشیم
کد خبر: 600443
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۰۹:۲۷:۱۵

رضا حاجی‌کریم درباره اوضاع آب تهران اظهار داشت: امسال نزولات جوی و بارش‌ها خوب بوده، سدها هم طبیعتا پر می‌شوند اما یک بحث می‌ماند و آن اینکه نزولات جوی به شکل برف بوده و ذخیره می‌شوند در فصول گرم‌تر یعنی انتهای بهار و تابستان شروع به آب شدن می‌کنند و سدها پر می‌شود که طبیعتا فعلا در وضعیت فعلی سدها تاثیرگذار نیست.

به گزارش ایلنا، وی افزود: موضوع این است که اگر فقط نگاه‌مان به آسمان باشد و بخواهیم با باران مشکل آب کلان شهری مثل تهران را حل کنیم بسیار اشتباه است ما در توسعه تهران نگاه پایدار نداشته‌ایم، شهر را توسعه دادیم و مناطق شهری جدید اضافه کردیم اما هیچوقت نگاه‌مان این نبوده که آب را از کجا تامین کنیم، ما از طالقان، سد نمرود، لار، کرج، لتیان و هر جایی که توانستیم آب را به تهران منتقل کرده‌ایم، در دشت‌های اطراف تهران که همه ممنوعه هستند چاه حفر کرده‌ایم و آب را به تهران منتققل کرده‌ایم، مناطق زیادی را را بین برده‌ایم و آب را به تهران منتقل کرده‌ایم.

این کارشناس حوزه آب با تاکید بر اینکه ما باید حتما نگران آب تابستان تهران باشیم، گفت: متاسفانه و یا خوشبختانه چون مسئله آب تهران سیاسی است و دولت نمی‌خواهد در این شرایط تزاحمات اجتماعی اضافه شود با دست‌اندازی به حوضه‌های آبریز مختلف مسئله آب شرب تهران را حل می‌کند و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد. اما بنده معتقدم باید شجاعت قطع و سهمیه‌بندی آب تهران را داشته باشیم. اگر این شجاعت را داشتیم آن زمان می‌توانیم بگوییم در مسیر حل مشکل آب قدم درست برمی‌داریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها