کد خبر: 600556
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۶:۴۲:۳۴
| |

سقف ارزی برای بیماران خاص برداشته‌شد

بر اساس مقررات ارزی جدید، سقف ارزی برای بیمارانی که ضمن داشتن شرایطی خاص با تاییدییه شورای عالی پزشکی وزارت بهداشت برداشته‌شد.

سقف ارزی برای بیماران خاص برداشته‌شد
کد خبر: 600556
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۳ ۱۶:۴۲:۳۴

 در مجموعه مقررات ارزی جدید ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی که در تاریخ دوم اسفند ماه به روز رسانی شد، تعداد نیازها یا مصارف ارز خدماتی (غیر بازرگانی) تغییر کرد و از سوی دیگر برخی مصارف ارزی ابلاغ شده در بخشنامه قبلی نیز با تغییراتی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، نخستین تغییر ایجاد شده در ارزهای خدماتی از جمله ارز درمانی، تغییر نوع ارز پایه اعلامی از دلار به یورو است. البته در هر دو بخشنامه امسال این نکته ذکر شده است که سایر ارزها قابل تامین بوده و معادل آن نسبت به سایر ارزها نیز تامین خواهد شد.  

بر اساس مقررات ارزی ابلاغ شده در مرداد ماه امسال، «تأمین و انتقال ارز درمانی برای مبالغ حداکثر تا سقف ۱۰ هزار دلار یا معادل آن به سایر ارزها با اخذ وثیقه به میزان ۲۰ درصد هم ارز ریالی ارز پرداخت شده، به حساب مؤسسه درمانی خارج از کشور با تأیید معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در آن ضرورت ادامه معالجه در خارج از کشور و میزان ارز مورد نیاز تعیین شده باشد، بلامانع است.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها