کد خبر: 610500
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ۲۳:۰۰:۰۶
| |

چادر مشکی هم تحت‌تاثیر دلار است!

این روزها که دلار و ارز بازی‌شان گرفته و قیمتشان بالا و پایین می‌شود قیمت چادر مشکی هم افسارگسیخته بالا رفته تا جایی که این عرصه هم از حضور دلالان در امان نیست.

چادر مشکی هم تحت‌تاثیر دلار است!
کد خبر: 610500
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ۲۳:۰۰:۰۶

چادر یکی از مهمترین ملزومات عفاف و حجاب در ایران است که استفاده‌کنندگان بی‌شماری دارد اما این روزها این محصول نیز از گرانی‌ها و بالا و پایین شدن قیمت‌ها در امان نمانده است.

به گزارش فارس، جالب این است که بدانیم ایران یکی از بزرگترین واردکنندگان پارچه چادر مشکی است و این یعنی این روزها که دلار و ارز بازی‌شان گرفته و قیمتشان بالا و پایین می‌شود قیمت چادر مشکی هم افسارگسیخته بالا رفته تا جایی که این عرصه هم از حضور دلالان در امان نیست.

با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت قیمت یک قواره پارچه چادری با جنس متعارف دستت می‌آید گاهی وقت‌ها مغازه‌دارها گران‌تر از سایت‌های اینترنتی محصولات خود را عرضه می‌کنند گاهی هم ارزان‌تر.این گرانی در بازار چادر مشکی بسیاری از مصرف‌کنندگان را بر آن داشته تا از اجناسی با کیفیت پایین استفاده کنند که همان هم برای برخی گران محسوب می‌شود.

شاید عده‌ای معتقد باشند چادری بودن هزینه چندانی ندارد این نظر شاید در سال‌های گذشته درست بود اما در بازار امروز که یک چادر با قیمت متوسط برای خریدار ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان آب می‌خورد دیگر یک کالای لوکس محسوب می‌شود که یک فرد چادری که شاید چند سال پیش سالی دو یا سه بار پایش به پارچه‌فروشی برای خرید پارچه چادری باز می‌شد الان دیگر این‌طور نیست این وضعیت آشفته چند سالی است که به وضوح در بازار مشاهده می‌شود.گرانی چادر مشکی و کمبود تنوع آن در بازار ما را بر آن داشت تا علت را از زبان تولیدکنندگان و فروشندگان جویا شویم.

خانم سمیه قائدی مدیر یک فروشگاه ملزومات عفاف و حجاب در شهرکرد است که معمولا فروشگاهش مقصد بسیاری از بانوان شهر برای خرید چادر است.

وی این روزها از کمبود مشتری گلایه‌مند و معتقد است دیگر مثل چند سال قبل مشتری ندارد.خانم قائدی علت این موضوع را گرانی و کمبود تنوع و بی‌کیفیت بودن پارچه‌های چادری و از طرف دیگر کمبود تولید داخلی و نبود حمایت از تولیدکننده عنوان می‌کند.خانم قائدی می‌گوید بیشترین نیار بازار داخلی از کشورهای کره، ژاپن و چین وارد می‌شود و هزینه بالای گمرک باعث شده است قیمت پارچه‌ای که به دست ما می‌رسد گران تمام شود و همین موضوع سبب شده تا مصرف‌کننده با قیمت بالاتری چادر را خریداری کند.

همچنین کارخانه‌هایی که پارچه چادر مشکی در کشور تولید می‌کنند بسیار کم است و حتی اجناس همین کارخانه حجاب شهرکرد که بیخ گوشمان است تفاوت چندانی با پارچه وارداتی ندارد.بهترین مارک‌ها معمولا اجناس خارجی هستند که به طور مثال یک قواره چادری ۲ تا سه میلیون برای مشتری آب می‌خورد که ما دیگر تنها برای کسانی که سفارش شخصی می‌دهند از این پارچه‌ها می‌آوریم چرا که مردم دیگر توان خرید این اجناس را ندارند.خانم قائدی ادامه می‌دهد، چند سال پیش بیشتر از ۱۰ فروشگاه عفاف و حجاب در شهرکرد فعالیت می‌کرد اما با این گرانی‌ها و عدم حمایت دولت از ما بسیاری از این فروشگاه‌ها جمع شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها