کد خبر: 618313
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۴۰:۰۰
| |

نشریه رئال‌مارکتز پیش‌بینی کرد:

رکود اقتصادی چین و سپس بقیه جهان «قطعی» است!

به گزارش نشریه رئال‌مارکتز رکود اقتصادی جهانی که حتمی است از چین آغاز خواهد شد.

رکود اقتصادی چین و سپس بقیه جهان «قطعی» است!
کد خبر: 618313
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۸ ۲۲:۴۰:۰۰

نشریه رئال‌مارکتز یا به عبارت بهتر بازارهای واقعی در گزارشی نوشته که به زودی (در آینده نزدیک) ابتدا چین گرفتار رکود اقتصادی خواهد شد و بعد از آن نیز بقیه دنیا رکود اقتصادی را به تجربه خواهند نشست.

به گزارش شفقنا، جف اسنایپر استراتژیست ارشد موسسه اطلس‌فایننشال با اشاره به مشکلات بانکی چین و آمریکا نوشت: خیلی‌ها مشکلات بانکی چین را ناشی از همه‌گیری کووید-19 می‌دانستند و عقیده داشتند که حل و برطرف شدن آن مشکلات باعث جهش اقتصاد چین خواهد شد.

در واقع تعداد کسانی که فکر می‌کردند ممکن است وضعیت دیگری پیش آید یا شرایط کاملاً معکوس شود، زیاد نبود. انبوه مقالات رسانه‌ها وعده مصرف‌کنندگانی را می‌دادند که وقت خود را در زمان قرنطینه در چین صرف پس‌انداز کردن پول کرده بودند و حالا قرار شده بود آن پول‌هایی را که در اختیار داشتند، خرج کنند.

این چیزی است که جی پاول و کریستین لاگارد هم در بلومبرگ وعده داده بودند و احیای دوباره اقتصادی چین را- بعد از شکست سال گذشته- حتمی می‌دانستند. به خصوص که بر اساس آمارهای دولتی «ضربان اعتباری» چین نیز کاملاً افزایش یافته بود و با افزایش موج استقراض در میان شرکت‌های چینی فنر بهبودی کسب‌وکارها فشرده‌تر از همیشه به نظر می‌رسید.

این اتفاق اما هرگز روی نداد. این در حالی است که رسانه‌های مالی کار را تمام‌شده می‌دانستند. اما نه تنها بهبودی مورد نظر محقق نشد، بلکه حتی لحن بحث‌های اقتصادی هم به همان سطح بی‌رونق سال گذشته برگشت. در واقع بهبودی چین فقط متزلزل نبود، بلکه بسیار بدتر از آن، در حدی بود که می‌توان گفت که اقتصاد و سیستم مالی این کشور درگیر افت دیگری شده است.

چین و کشورهای دیگری که به هر حال در مقابله با بحران ویروس کرونا نجات یافته بودند، در حال ورود به یک رکود اقتصادی جهانی هستند.

با این حال همان تحلیلگرانی که پیش‌تر قطعیت بهبود اقتصادی پکن را وعده می‌دادند، به جای مکث بر این موضوع و تجزیه و تحلیل این‌که چرا و چگونه این اشتباه صورت گرفته، پیش‌بینی مضحک جدیدی را در دستور کار قرار داده‌اند که حکایت از این می‌کند که جهان- درست به این دلیل که بهبود و بازگشایی چین شکست خورده- نجات خواهد یافت!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها