کد خبر: 621494
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۲۲:۰۰:۰۰
| |

نگاه متفاوت یک روزنامه به افتتاح یک بخش آزاد‌راه تهران-شمال؛ تاخیر ۲۶ ساله موجب شرمساری است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: به تاخیر افتادن ساخت آزادراه تهران - شمال تا 26 سال آنهم فقط با انجام نیمی از آن، موجب شرمساری است. این تاخیر، بیش از آنکه به کمبود بودجه و مشکلات ناشی از تحریم مربوط باشد، از فقدان سازوکار مدیریتی منسجم در کشور ناشی می‌شود.

نگاه متفاوت یک روزنامه به افتتاح یک بخش آزاد‌راه تهران-شمال؛ تاخیر ۲۶ ساله موجب شرمساری است
کد خبر: 621494
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۲۲:۰۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی تاخیر ۲۶ ساله در ساخت آزاد‌راه تهران-شمال را موجب شرمساری دانسته است.

به گزارش جمهوری اسلامی، با اینکه ساخت آزادراه تهران – شمال با تاخیر غیرقابل قبولی مواجه شده و اکنون که در پایان بیست و ششمین سال از تصویب آن قرار داریم هنوز فقط حدود نیمی از آن به انجام رسیده است، باید تلاش‌های دولت‌های دوازدهم و سیزدهم را در این زمینه قابل توجه و تحسین دانست. به تاخیر افتادن ساخت آزادراه تهران - شمال تا 26 سال آنهم فقط با انجام نیمی از آن، موجب شرمساری است. این تاخیر، بیش از آنکه به کمبود بودجه و مشکلات ناشی از تحریم مربوط باشد، از فقدان سازوکار مدیریتی منسجم در کشور ناشی می‌شود. سرمایه‌گزار ایرانی که داوطلبانه برای ساخت این آزادراه اعلام آمادگی کرده بود، امکانات لازم را برای انجام تعهد خود داشت و انجام تعهد او بهیچوجه در گرو مسائل مالی دولت و امور بیرونی از قبیل تحریم‌ها نبود.

این روزنامه تاکید کرده است: آنچه موجب معطل ماندن طرح شد، کارشکنی‌ عامدانه‌ای بود که بعضی دستگاه‌های موازی و مزاحم و تا حدود زیادی تاثیر گرفته از بازی‌های سیاسی علیه این طرح انجام دادند و مجری آن را پشیمان کردند و خسارت بزرگی به کشور وارد ساختند. علاوه بر خسارت حیثیتی، خسارت‌های اقتصادی، اتلاف وقت‌ها و ضایعاتی که در اثر جان‌ باختن بسیاری از مسافران در تصادفات ناشی از ناامن بودن جاده متوجه هموطنان می‌شوند را باید به حساب همین کارشکنی‌ عامدانه گذاشت. قصه پرغصه آزادراه تهران – شمال این درس را برای مسئولین نظام به همراه دارد که کشور برای پیشرفت به مدیریت منسجم نیازمند است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها