کد خبر: 629603
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ ۱۲:۰۰:۳۲
| |

زائران اربعین امسال چقدر بیشتر از سال گذشته دینار عراق دریافت می‌کنند؟

فروش ارز اربعین امسال با سال گذشته تفاوت‌هایی دارد به طوری که در سال گذشته هر زائر با ارائه کارت ملی و ثبت نام در سامانه سماح چیزی حدود ۱۰۰ دلار و یا معادل آن ۱۵۰ هزار دینار عراقی به نرخ مبادله‌ای ارز دریافت می‌کرد رقمی که امسال با افزایش ۵۰ هزار دیناری همراه شده است.

زائران اربعین امسال چقدر بیشتر از سال گذشته دینار عراق دریافت می‌کنند؟
کد خبر: 629603
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۶ ۱۲:۰۰:۳۲

بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی تا ۴ شهریور ۶۰۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی ارز مورد نیاز خود را از طریق بانک‌های عامل تهیه کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پرداخت ارز به زائرانی که روز گذشته محسن کریمی، معاون بین الملل بانک مرکزی در رابطه با آن اظهار کرد: خوشبختانه امسال استقبال خوبی از خدمات ارائه شده توسط بانک مرکزی در زمینه توزیع ارز اربعین از سوی زائرین انجام شد و می‌توان گفت زائرانی که در این ایام از مرز خارج شدند ارز اربعین خود را دریافت کرده اند.

بر اساس آمارهای بانک مرکزی ۱۷۹۰ شعبه ۶ بانک عامل تجارت، ملی، سپه، صادرات، پارسیان و پست بانک در عرضه ارز اربعین فعال هستند به طوری که شعب منتخب همه روزه تا ساعت ۱۵ و شعب کشیک تا ساعت ۱۸ آماده فروش و تحویل ارز به هموطنان هستند.

همچنین فروش ارز به زائرین بالای ۵ سال، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۴ صوت می گیرد و  فروش ارز (اسکناس) به زائرین به صورت دینار عراق حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق به هر زائر به نرخ فروش اسکناس ETS است.

اما فروش ارز اربعین امسال با سال گذشته تفاوت‌هایی دارد به طوری که در سال گذشته هر زائر با ارائه کارت ملی و ثبت نام در سامانه سماح چیزی حدود ۱۰۰ دلار و یا معادل آن ۱۵۰ هزار دینار عراقی به نرخ مبادله‌ای ارز دریافت می‌کرد رقمی که امسال با افزایش ۵۰ هزار دیناری همراه شده است و زائران اربعین امسال به جای دلار، دینار تحویل می‌گیرند.

در همین خصوص محمد رضا فرزین ، رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: در حوزه ارزی تصمیم این است که امسال ارز اربعین  به شکل دینار داده شود و دیگر دلار و یورو نمی‌دهیم.

همچنین رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه بانک‌ها و موسسات اعتباری در توزیع و عرضه ارز اربعین تصریح کرد: بانک‌ها با برنامه ریزی مدون ضمن عرضه ارز اربعین به نحوه مناسب، از ایجاد صف و ازدحام در شعب در این خصوص جلوگیری و بسترهای بانکداری الکترونیک را در این زمینه به خدمت گیرند.

بر همین اساس بانک مرکزی اعلام کرد: امسال فروش مجازی ارز اربعین از طریق پیام رسان «بله» و شبکه اجتماعی «روبیکا» هم توسط بانک های ملی و سپه انجام می‌شود.

فرزین پیش از این اعلام کرده بود: تمام کسانی که اربعین قصد سفر دارند ارز مورد نیاز آن‌ها  تامین خواهد شد و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها