کد خبر: 633414
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

دنیای اقتصاد گزارش داد:

سیاست‌گذاری‌ مهار تورم در اجاره مسکن هم شکست خورد؛ رشد ۳۸.۵ درصدی اجاره‌بها!

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: اجاره‌‌‌بها در نیمه اول امسال در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل-6 ماه اول 1401- رشد 5/ 38 درصدی داشته است.

سیاست‌گذاری‌ مهار تورم در اجاره مسکن هم شکست خورد؛ رشد ۳۸.۵ درصدی اجاره‌بها!
کد خبر: 633414
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۴ ۱۹:۴۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد از شکست سیاست‌گذاری‌ها در حوزه مسکن و اجاره مسکن خبر داده و نوشته رشد اجاره‌بها در ۶ ماه اخیر از دهه نود تا به امروز بی‌سابقه بوده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

 

  • اجاره‌‌‌بها در نیمه اول امسال در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل-6 ماه اول 1401- رشد 5/ 38 درصدی داشته است. براین اساس می‌توان اعلام کرد که در 6 ماه اول سال‌جاری هزینه اجاره‌‌‌نشینی در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل، 5/ 38‌درصد رشد داشته است.
  •  این میزان رشد اجاره‌‌‌بها در 6 ماه اخیر، از سال90 تاکنون بی‌‌‌سابقه بوده است. در واقع مقایسه میزان رشد هزینه اجاره‌‌‌نشینی در 6 ماه اخیر با رشد سالانه هزینه اجاره‌‌‌نشینی در سال‌های گذشته نشان می‌دهد، این میزان رشد اجاره‌‌‌بها از سال 90 تاکنون بی‌‌‌سابقه بوده و نوعی رکورد از نظر بالاترین سطح تورم اجاره محسوب می‌شود. در واقع، رشد 5/ 38 درصدی اجاره‌‌‌بها در 6 ماه اول سال‌جاری، بالاترین میزان رشد اجاره‌‌‌بها در مقایسه با تورم سالانه اجاره مسکن در همه سال‌های سپری‌شده از سال 90 تاکنون بوده است و نوعی سقف جدید به لحاظ تورم اجاره به شمار می‌رود.
  •  همه آنچه در دو سال اخیر با هدف ساماندهی مسکن و مهار تورم در بازار اجاره اجرا شده است نتوانسته است در این زمینه موفقیت‌‌‌آمیز باشد. بنابراین لازم است به فوریت سیاست‌‌‌های اثربخش در این زمینه به اجرا درآید که اولین و مهم‌ترین آنها «مهار تورم عمومی» است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها