کد خبر: 637428
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۱ ۱۶:۲۰:۰۰
| |

اطمینان خاطر روزنامه دولت به مردم درباره ثبات بازار ارز فقط تا پایان سال!

روزنامه ایران نوشت: نزولی شدن تورم و همچنین مهار انتظارات تورمی، بیانگر آن است که تا پایان سال ثبات بازار ارز ادامه خواهد داشت.

اطمینان خاطر روزنامه دولت به مردم درباره ثبات بازار ارز فقط تا پایان سال!
کد خبر: 637428
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۱ ۱۶:۲۰:۰۰

روزنامه ایران پیش‌بینی کرده ثبات بازار ارز تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایران، ریزش نرخ دلار در بازار غیررسمی و کانال‌های تلگرامی که از روز شنبه شروع شده بود، دیروز هم ادامه داشت و دلار به کانال ۴۰ هزار تومان بازگشت. بسیاری از کارشناسان به صراحت اعلام کرده بودند که روند صعودی نرخ ارز هیچ دلیل بنیادی ندارد و تنها حاصل عملکرد دلالان ارزی، افزایش انتظارات تورمی و هیجانات حاکم بر بازار ارز است و بزودی فروکش خواهد کرد. نرخ دلار در بازارهای غیررسمی و کانال تلگرامی با شروع طوفان الاقصی و زمین لرزه در هرات وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد و در بازارهای غیررسمی دلار با قیمت ۵۲ و ۵۳ هزار تومان معامله می‌شد، اما از دیروز در ادامه روند ریزش قیمت‌ها که از روز شنبه شروع شد، دوباره دلار به کانال ۴۰ هزار تومان بازگشت و در محدوده ۴۹ هزار و ۸۵۰ تا ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

این روزنامه افزوده است: بررسی شرایط موجود نشان داد که پیش‌بینی کارشناسان و صاحبنظران محقق شد و بازار ارز پس از التهاب دو هفته‌ای دوباره آرام گرفت و به نرخ‌های پیش از ناآرامی منطقه بازگشت. همچنین آمارهای اعلامی بانک مرکزی حاکی است که منابع ارزی و درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت و رشد صادرات و آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف افزایش یافته و نقدینگی نیز کاهش پیدا کرده است و این موارد، در کنار نزولی شدن تورم و همچنین مهار انتظارات تورمی، بیانگر آن است که تا پایان سال ثبات بازار ارز ادامه خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها